نهمین دوره پیشرفته مدیریت ورزشی المپیک سولیداریتی آغاز شد

نهمین دوره پیشرفته مدیریت ورزشی المپیک سولیداریتی آغاز شد
مراسم اختتامیه هشتمین و افتتاحیه نهمین دوره پیشرفته مدیریت ورزشی المپیک سولیداریتی با حضوردبیرکل کمیته ملی المپیک، سرپرست آکادمی ملی المپیک و همچنین اساتید و شرکت‌کنندگان این دوره در سالن استاد فارسی آکادمی ملی المپیک برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی آکادمی ملی المپیک، دکتر مناف هاشمی دبیرکل کمیته ملی المپیک در ابتدا ضمن تقدیر از عوامل برگزاری دوره، به گزارشاتی که اساتید و شرکت کنندگان دوره پیشین  المپیک سولیداریتی از تجربیات خود ارائه کردند اشاره کرد و گفت: جایگاه المپیک سولیداریتی در کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان روز به روز بالاتر می رود. همچنین دامنه فعالیت‌های این واحد روز به روز بازتر شده و دانشکده های معتبر ورزشی در داخل و خارج از کشور را نیز شامل می شود.
وی افزود: تأکید ما این است که واحد المپیک سولیداریتی کمیته ملی المپیک تلاش کند تا از تمامی ظرفیت‌های خود چه به لحاظ داخلی و چه به لحاظ بین المللی (کمیته بین المللی المپیک، شورای المپیک آسیا و ...) برای ارتقاء سطح دانش مدیران در فدراسیون ها و دیگر سازمان ها و نهادهای ورزشی نهایت بهره را ببرد.
هاشمی با بیان اینکه وجود بانک اطلاعاتی مناسب از اساتید و نخبگان جامعه ورزش کشور ضامن ارتقاء آینده ورزش ایران خواهد بود و از این بانک اطلاعاتی می توان در حوزه های مدیریتی متعدد استفاده نمود اظهار داشت: ما باید قبول کنیم در حوزه منابع انسانی خصوصاً مدیریت ورزش ضعف‌هایی داریم، چراکه در عین حال که از بهترین های این حوزه بهره می بریم اما باید اعتراف کرد که تعداد این عزیزان محدود است.
دبیرکل کمیته ملی المپیک در ادامه گفت: باید در همه امور کاری عدالت جنسیتی را لحاظ نمود. در حوزه روسا و اعضای هیأت رئیسه فدراسیون ها و همچنین هیأت های ورزشی باید از این دوره‌ها استفاده کنیم به این صورت که بهترین ها را انتخاب کنیم، سرمایه گذاری روی آنها انجام دهیم و به آنها اعتبار دهیم. باید در همه کارها عدالت جنسیتی رعایت شود. ما اعتقاد و باور داریم که این تعادل باید در موضوعات مختلف مانند آموزش، دانشگاه، مدیریت و ورزش بین آقایان و بانوان ما رعایت شود.  
حمایت های همه جانبه کمیته ملی المپیک خصوصاً حاج محمود خسروی وفا رئیس این کمیته از برنامه های واحد المپیک سولیداریتی، لزوم تسلط شرکت کنندگان دوره پیشرفته مدیریت ورزشی به زبان انگلیسی، حضور برترین های این دوره در دوره های بین المللی که زیر نظر IOC و در کشورهای مختلف دنیا برگزار می شود، شناسایی اساتید نخبه دانشگاهی برای بیشتر شدن دامنه اساتید برای دوره های آموزشی مشابه از دیگر موضوعاتی بود که دکتر هاشمی به آن پرداخت.
وی در پایان از زحمات تمامی روسای گذشته در آکادمی ملی المپیک تشکر و قدردانی کرد.
لازم به ذکر است در ادامه و پس از اعطاء تقدیرنامه اساتید و دیپلم فارغ التحصیلان هشتمین دوره پیشرفته مدیریت ورزشی المپیک سولیداریتی توسط دبیرکل کمیته ملی المپیک، با ارائه گزارشی از نحوه برگزاری نهمین دوره پیشرفته مدیریت ورزشی المپیک سولیداریتی، این دوره آغاز به کار کرد.
سرفصل های نخستین نشست از این دوره که طی امروز و فردا برگزار خواهد شد عبارتند از: آشنایی با ساختار جنبش المپیک، کلیاتی از ساختار تشکیلاتی و محیط سازمان های ورزشی المپیکی، ماهیت سازمان های ورزشی، حکمروایی سازمانی/مدیریت تغییر، مدیریت اطلاعات و فناوری و ضرورت آن در سازمان های ورزشی
   



۳۱ خرداد ۱۴۰۲ ۱۵:۴۰
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید