سومین همایش ملی خدمات روانشناختی ویژه ورزشکاران حرفه ای برگزار شد

سومین همایش ملی خدمات روانشناختی ویژه ورزشکاران حرفه ای برگزار شد
سومین همایش ملی خدمات روانشناختی ویژه ورزشکاران حرفه ای به صورت حضوری و غیرحضوری در سالن استاد فارسی آکادمی ملی المپیک برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی آکادمی ملی المپیک، دکتر واعظ موسوی مدیر مرکز روانشناسی ورزشی در ابتدای مراسم افتتاحیه این همایش ضمن خوش آمدگویی به دکتر سید مناف هاشمی دبیرکل کمیته ملی المپیک و خانم دکتر مهین فرهادی زاد عضو هیأت اجرایی و نایب رئیس کمیته ملی المپیک و همچنین روانشناسان، ورزشکاران و مربیان شرکت کننده در این همایش به جهت اینکه با حضور خود در استفاده ورزش از دستاوردهای علم روز روانشناسی (برای بهتر کردن سلامت روانی ورزشکاران و بالا بردن سطح عملکرد آنان) کمک می کنند تقدیر کرد. 
وی ضمن اشاره به اینکه تمام جزئیات لازم برای ارائه سخنرانی های به روز در این همایش مدنظر قرار گرفته است گفت: سه محور اصلی این همایش را سبک زندگی برای ورزش حرفه ای، آماده‌سازی روانی برای ورزش حرفه ای و ملاحظات مربوط به سلامت روان در ورزش حرفه ای تشکیل می دهند که نتیجه 17 تا 18 ساعت بحث تخصصی در کمیسیون روانشناسی ورزشی کمیته ملی المپیک است. 
وی حضور دبیرکل کمیته ملی المپیک و نایب رئیس این کمیته در همایش مذکور را توجه ویژه مدیریت جدید کمیته ملی المپیک به پشتیبانی از ورزشکاران تیم های ملی عنوان کرد و در ادامه افزود: ما در همایش امروز کاری به زیربنای نظری و علمی به صورت رایج نداریم، امروز جنبه های عملی پشتیبانی روانشناختی از ورزشکاران مورد بررسی قرار می گیرد.
دکتر واعظ موسوی با اشاره به اینکه 115 روانشناس تا کنون از طریق مرکز روانشناسی ورزشی آکادمی ملی المپیک برای ارائه خدمات به ورزشکاران تربیت شده اند ابراز داشت: ما این کار آموزشی را چندین سال پیش از دانشگاه ها آغاز کرده ایم و در خصوص پرداختن به جنبه های کاربردی این علم پیش رو هستیم. 
وی افزود: امروز دانش آموختگان رشته روانشناسی ورزشی در دانشگاه ها تمایل دارند که در دوره های آموزشی ما حضور پیدا کنند تا کارآمدی خود را برای خدمت کردن در تیم های ورزشی افزایش دهند.
دکتر واعظ موسوی در پایان گفت: هدف از برگزاری این همایش به صورت سالی یک بار این است که ما روانشناسان ورزشی ضمن هم آموزی، در جریان پیشرفت کارهای این حوزه قرار بگیریم.  
خانم دکتر مهین فرهادی زاد نایب رئیس کمیته ملی المپیک از دیگر سخنرانان مراسم افتتاحیه این همایش بود که با ارائه توضیحاتی از تجربیات سال های گذشته خود چه در دانشگاه و چه در کنار تیم های ملی نظیر تیم ملی تیراندازی و تیم ملی قایقرانی در خصوص تأثیرگذاری این حوزه (روانشناسی) بر روی ورزشکاران به بیان نکاتی پرداخت.
وی گفت: در گذشته تیم های ما تمام فعالیت و تمرکزشان بر روی توانمندی جسمی و آمادگی های فنی ورزشکاران برای حضور در میادین مختلف ورزشی معطوف می شد. به همین دلیل ما گاهی با این مشکل روبرو می شدیم که ورزشکاران ما ضمن آمادگی کامل جسمی، به دلیل مشکلات روحی نظیر استرس و اضطراب علاوه بر ایجاد تبعات منفی بر عملکرد خود، یک تیم را با مشکل مواجه می کردند.
فرهادی زاد در پایان ضمن اشاره به اینکه اکنون تمامی فدراسیون ها و تیم های ورزشی می دانند که توجه به موضوعات روانی ورزشکاران بسیار حائز اهمیت است گفت: از دکتر واعظ موسوی و همکارانشان به جهت ارائه خدمات روانشناختی به تیم ها و ورزشکاران تیم های ملی برای آماده سازی بهتر جهت حضور در رویدادهای مهم ورزشی قدردانی می کنم.
 
۲۸ دی ۱۴۰۱ ۱۵:۲۷
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید