آکادمی علمی ورزش شورای المپیک آسیا تاسیس می‌شود

آکادمی علمی ورزش شورای المپیک آسیا تاسیس می‌شود
دکتر رضا قراخانلو رییس سابق کمیته ملی المپیک ایران گفت: نخستین کنگره علمی شواری المپیک آسیا با موفقیت به پایان رسید و خوشبختانه تمام اهداف طراحی شده محقق شد.
وی افزود: یکی از مهمترین اهداف تاسیس آکادمی علمی ورزش برای شورای المپیک آسیا بود که در قطعنامه پایانی این کنگره قید شده بود و رسما از سوی شیخ احمد رئیس شورای المپیک آسیا اعلام شد.
قراخانلو گفت: برگزاری این کنگره پروژه‌ای بود که سه سال درگیر آن بودیم و در نهایت با حضور تعداد زیادی از اعضای IOC، روسای فدراسیون‌ها، مسئولین کمیته های المپیک و شورای المپیک آسیا و دانشگاهیان برگزار شد.
رئیس سابق کمیته ملی المپیک با بیان این مطلب که در این کنگره ایرانیان نقش بسیار مهمی را ایفا کردند،‌ اذعان داشت: علاوه بر من که به عنوان مدیر کمیسیون کنگره مسئولیت این کار را بر عهده داشتم، علیزاده رئیس آکادمی فوتبال، حمید سجادی و عیدی علیجانی نیز به عنوان اداره کنندگان جلسات علمی حضور داشتند.
وی افزود: قدم بعدی ما شروع به کار آکادمی علمی ورزش شورای المپیک آسیا خواهد بود. به محض بازگشت به ایران به خواست شیخ احمد باید پروپزالی را تهیه کنم تا در ادامه با مشارکت سایر همکارانم در شورای المپیک آسیا ساختار و چهارچوب تاسیس این آکادمی تعریف شود. بخش سخت افزاری این طرح در کویت آماده است، باید بخش نرم افزاری نیز تهیه شود.
قراخانلو با تاکید بر این نکته که اجرای این طرح گام بزرگی در جهت توسعه علمی ورزش در آسیا است،‌تصریح کرد: این آکادمی به عنوان یک هماهنگ کننده و مغز متفکر ورزش برای 45 کشور آسیایی عمل خواهد کرد.
وی عنوان کرد: فعلا رئیس شورای المپیک آسیا از من خواسته است تا فعالیت های این پروژه را پیگیری کنم؛ اما وقتی ساختار و تشکیلات تعریف شود مسئولین آن نیز مشخص خواهند شد.
رئیس سابق کمیته ملی المپیک گفت: قطعا حضور ایرانیان در اجرای این گونه پروژه ها، دستاوردهای مثبتی برای ورزش کشور در پی خواهد داشت.
۲۶ فروردین ۱۳۸۸ ۰۸:۱۳
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید