رئیس نظام روانشناسی کشور : ناخوشایندی نگرشی وفقر انگیزشی ،کندی حرکت به وجود می آورد

رئیس نظام روانشناسی کشور : ناخوشایندی نگرشی وفقر انگیزشی ،کندی حرکت به وجود می آورد
نظام روانشناسی کشور، در راستای فعالیت های خود کمیسیون روان شناسی ورزشی را نیز فعال کرده است.

به گزارش روابط عمومی آکادمی ملی المپیک وپارالمپیک، دکتر غلامعلی افروز رییس نظام روانشناسی کشور در مراسم افتتاحیه اولین همایش ورزش وسلامت روانی ضمن قدردانی از همکاری های چند جانبه در خصوص این همایش در ارائه مباحث علمی خود گفت: همه ما می دانیم که کنش های شناختی و روانی با قابلیت های حرکتی همزاد است. به عبارتی دیگر صحبت کردن با حرکت می باشد یعنی هرجا که حرکت باشد کنشهای ذهنی وجود دارد.
وی در ادامه در مورد آستان مقاومت افراد گفت: مقاومت زمانی صورت می گیرد که دیگر قادر به انجام کاری نباشیم که به آن آستان مقاومت می گوییم.به عبارت دیگر تا زمانی که در انجام کاری متحمل گذاشتن نیرو نباشیم به آستان مقاومت نرسیده ایم.
افروز افزود: همچنین حرکت و ورزش درمانی نیز برای بسیاری از اختلالات روانشناسی که بزرگسالان ونوجوانان در گیر آن هستند مثمر ثمر خواهد بود.
رییس نظام روانشناسی کشور در مورد فعالیت های این سازمان گفت: ما کمیسیون های روانشناسی ورزشی را فعال کردیم و در ادامه باید با بررسی های انجام شده به کارشناسان روانشناسی پروانه دهیم زیرا برخی از افراد دانش روانشناسی رادارند ولی ممکن است بینش آن را نداشته باشند.
وی در پایان افزود : من از آموزش پرورش خواهشمندم که جهت ترویج سلامت روحی روانی در سطوح مختلف سنی 5 دقیقه از ساعات نخستین حضور در کلاس را به ورزش کلاسی بپردازند.
شایان ذکر است که این همایش تا ساعت 17 در آکادمی ملی المپیک ادامه خواهد داشت و طی پنج نشست 50 مقاله در قالب پوستر وسخنرانی ارائه خواهد شد.

 

۷ بهمن ۱۳۸۹ ۱۳:۱۶
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید