بازدید دکتر پروین احمدی نژاد از آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک

بازدید دکتر پروین احمدی نژاد از آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک
رییس آکادمی ملی المپیک که در دیدار با عضو شورای شهر تهران گزارشی از عملکرد آکادمی ملی المپیک را ارایه می کرد گفت: اگر بخواهیم در ورزش شیب رو به رشد داشته باشیم باید در بخش نرم افزاری به صورت جدی سرمایه گذاری کنیم.
به گزارش سایت آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک، دکتر پروین احمدی نژاد صبح امروز از بخش های مختلف آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک بازدید به عمل آورد و در اجلاس رادوکا نیز حضور یافت.
وی در ادامه با دکتر مهرزاد حمیدی رییس آکادمی ملی المپیک دیدار و گفت وگو کرد.
دکتر حمیدی نیز در این نشست ابتدا گزارشی از نوع عملکرد آکادمی ملی المپیک ارایه کرد و در ادامه افزود: من شش ماه است که به آکادمی ملی المپیک آمده ام و در زمان پیش از من نیز فعالیت های گسترده ای در این مرکز انجام شده است اما نکته ای که در بخش عملیاتی ورزش مشهود است به این مسئله بازمی گردد که واقعا در ورزش بخش نرم افزاری کم رنگ است.
وی ادامه داد: در ورزش به سرعت در حال ساختمان سازی هستیم و سرانه ما در این بخش روبه افزایش است اما در زمینه ارتقای نیروی انسانی متخصص عملکرد خوبی نداشته ایم . بنابراین اگر بخواهیم یک شیب رو به رشد را در ورزش طی کنیم و افتخارات بین المللی ما تضمین شود باید در بخش نرم افزاری و نیروی انسانی کار کنیم.
دکتر حمیدی خاطرنشان کرد: زمانی بود که ایران در برخی رشته های ورزشی مربیان خود را به کشورهای دیگر اعزام می کرد اما به دلیل غفلت در ارتقای بخش نیروی انسانی هم اکنون ما از کشورهای دیگر درخواست مربی داریم. به همین دلیل است که مثلا در نتایج المپیک دیده می شود که نتایج ما حالت سینوسی دارد و شاهد شیب ملایم روبه رشد نیستیم.
در ادامه این نشست دکتر احمدی نژاد از دکتر حمیدی پرسید که در زمینه تحقیقات ورزشی تا چه میزان با تحقیقات روز دنیا حرکت کرده ایم که وی پاسخ داد: هم اکنون خوشبختانه در بخش علوم دانشگاهی ما شاهد رشد خوبی هستیم و در حوزه تحصیلات تکمیلی نیز رشته تربیت بدنی متناسب با رشته های ورزشی دیگر رشد خوبی را طی کرده است اما مشکل اینجاست که دستگاه اجرایی ورزش (به طور کلی) گفتمان مشترکی بین دانشگاه و حوزه عملیاتی ورزش وجود ندارد. به طور ساده تر ما شاهد این نیستیم که دستگاه اجرایی سوال نرم افزاری از حوزه دانشگاه داشته باشد و دانشگاه بر مبنای تشخیص خود طرح پژوهشی ارایه می کند و شکاف بین علم و عمل زیاد است.
۱۶ مهر ۱۳۸۷ ۱۳:۵۵
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید