در رشته قایقرانی " نوجوانان مستعد شناسایی می شوند

در رشته قایقرانی  "  نوجوانان مستعد شناسایی می شوند
نوجوانان مستعد در رشته قایقرانی صبح امروز 24 خردادماه در مرکز پزشکی آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک مورد معاینات عمومی قرار گرفتند.

به گزارش روابط عمومی آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک، سید جواد مظفری مسئول انجمن قایقرانی مدارس شهر تهران در خصوص این معاینات گفت : این نوجوان طی یک پروژه استعدادیابی طی سه ماه از 20 مدرسه شهر تهران و با در نظر گرفتن شاخصهای مهم این رشته از جمله قد، طول دست و فیزیک بدنی شناسایی شدند .
وی ادامه داد: این گروه 11 نفره که در سنین 13 تا 15 سال قرار دارند پس از انجام گزینش، سنجش و معاینات عمومی پزشکی شامل ارتوپدی، مشاوره تغذیه و قلب و عروق به انجام تمرینات خواهند پرداخت و پس از سه ماه بهترین نفرات انتخاب شده و زیر نظر فدراسیون قرار خواهند گرفت. 
مربی تیم ملی افعانستان به استعدادیابی به عنوان یکی از شاخصهای اساسی در داشتن تیم های ملی قوی اشاره کرد و گفت: با هماهنگی وزارت آموزش و پرورش تاکنون از بیش از سه هزار دانش آموز در 30 مدرسه شهر تهران شناسایی شدند. این نفرات گروه دومی می باشند که مورد گزینش قرار می گیرند. در گروه اول 22 نفر انتخاب شدند که در نهایت از بین این دو گروه 20 نفر که دارای شرایط لازم می باشند انتخاب خواهند شد.
قهرمان قایقرانی آسیا در ادامه به حمایت فدراسیون و امکانات خوبی که در اختیار این نوجوان گذاشته شده است اشاره کرد و افزود: تمامی امکانات و حتی حقوق ماهیانه برای این نوجوانان در نظر گرفته شده است تا بتوانند به خوبی در تمرینات شرکت کنند. این رشته جهش خوبی را طی سالهای اخیر داشته است و ما برای اولین بار توانستیم جواز حضور در المپیک را کسب کنیم.
مظفری در پایان افزود: تا دو هفته دیگر استعدادیابی از دختران دانش آموز نیز در سطح مدارس شهر تهران آغاز خواهد شد و امیدواریم بتوانیم در رشته های کایاک، روئینگ و کانو کانادایی که همگی از رشته های المپیکی می باشند قایقرانان خوبی را تربیت کنیم.

۲۴ خرداد ۱۳۸۸ ۱۰:۳۰
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید