نحوه دستیابی و اهمیت عضویت در کمیسیون های پزشکی فدراسیون های جهانی بررسی شد

نحوه دستیابی و اهمیت عضویت در کمیسیون های پزشکی فدراسیون های جهانی بررسی شد
نخستین هم‌اندیشی مسئولین پزشکی فدراسیون‌های ورزشی در آکادمی ملی المپیک برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی آکادمی ملی المپیک، صبح امروز و با حضور دکتر بابک شادگان رئیس کمیته پزشکی فدراسیون جهانی کشتی، دکتر غلامرضا نوروزی نایب رئیس کمیته ملی المپیک، علیرضا پاکدل سرپرست آکادمی ملی المپیک، دکتر تقوی مدیر مرکز پزشکی و دکتر ناهید کریمی سرپرست معاونت آموزش و پژوهش آکادمی و 25 نفر از مسئولین پزشکی فدراسیون‌های ورزشی، نخستین هم‌اندیشی مسئولین پزشکی فدراسیون‌های ورزشی در آکادمی ملی المپیک برگزار شد.
علیرضا پاکدل در ابتدای این نشست ضمن خوش آمدگویی به حاضرین در خصوص اهمیت و دلیل برگزاری این نشست گفت: محمود خسروی وفا رئیس کمیته ملی المپیک پس از آنکه متوجه حضور دکتر بابک شادگان در تهران شدند دستور دادند تا از این فرصت استفاده کنیم و در اسرع وقت مقدمات برگزاری جلسه ای با حضور مسئولین کمیته های پزشکی فدراسیون های ورزشی به منظور استفاده از ظرفیت ها و تجارب ارزشمند دکتر شادگان در بحث پزشکی ورزشی داده شود.
سرپرست آکادمی ملی المپیک در ادامه ابراز داشت: امیدوارم با توجه به جایگاه دکتر شادگان در عرصه ورزش بین الملل، از توضیحات وی در خصوص جدیدترین رویکردها در حوزه پزشکی ورزشی دنیا استفاده کافی را ببریم.
وی ضمن اشاره به برگزاری همایش بین المللی که چندی پیش توسط دپارتمان پیشگیری از آسیب های ورزشی که با سخنرانی دکتر شادگان همراه بود اظهار داشت: بنده با توجه به سابقه ورزش حرفه ای و در ادامه مسئولیت در فدراسیون هندبال داشتم، از مباحثی که در آن همایش ارائه شد متوجه شدم در بحث علم روز دنیا در این حوزه کمی عقب هستیم.
پاکدل در پایان گفت: رویکرد ما اخیراً در آکادمی ملی المپیک این است که تمامی ظرفیت آموزشی خود را در اختیار ورزش کشور به خصوص قهرمانان تیم های ملی مختلف ورزشی، مربیان و مسئولین فدراسیون های ورزشی قرار دهیم.
در ادامه و پیش از ارائه مباحث اصلی نشست توسط دکتر بابک شادگان، دکتر غلامرضا نوروزی گفت: ما از همه فدراسیون های ورزشی با تأکید بر حضور عزیزانی که جزو اعضای کمیته های پزشکی فدراسیون های جهانی می‌باشند برای حضور در این نشست دعوت کردیم.
وی ضمن اشاره به در پیش بودن بازی های آسیایی هانگ ژو و لزوم اعزام کاروانی پاک و سالم به این مسابقات افزود: پس از انجام هماهنگی های لازم بین کمیسیون پزشکی ورزشی کمیته ملی المپیک، فدراسیون پزشکی ورزشی و مرکز پزشکی ورزشی آکادمی ملی المپیک به زودی در خدمت تمامی روسای کمیته های پزشکی فدراسیون ها خواهیم بود.
گفتنی است دکتر بابک شادگان در این جلسه در خصوص جدیدترین رویکرد پزشکی ورزشی در رویدادهای بزرگ ورزشی و همچنین ارائه نکاتی در مورد نحوه دستیابی و اهمیت عضویت در کمیسیون های پزشکی فدراسیون های جهانی از حیث ملی و جهانی پرداخت.
 
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ ۱۳:۵۰
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید