کارگاه آشنایی با سازمان های المپیکی و برنامه های توسعه ارزش های المپیک ویژه مدیران، کارشناسان کمیته، آکادمی ملی المپیک و کمیسیون ها برگزار شد

کارگاه آشنایی با سازمان های المپیکی و برنامه های توسعه ارزش های المپیک ویژه مدیران، کارشناسان کمیته، آکادمی ملی المپیک و کمیسیون ها برگزار شد
صبح امروز کارگاه آشنایی با سازمان های المپیکی و برنامه های توسعه ارزش های المپیک ویژه مدیران، کارشناسان کمیته، آکادمی ملی المپیک و کمیسیون ها، با هدف ارتقاء آگاهی و آشنایی ذینفعان این سازمان‌های المپیکی با ساختار و مفاهیم اصلی جنبش المپیک برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی آکادمی ملی المپیک، در ابتدای این کارگاه دکتر رضا قراخانلو مشاور علمی رئیس کمیته ملی المپیک، عضو هیأت علمی دانشگاه تربیت مدرس و عضو کمیسیون فرهنگ و آموزش انجمن کمیته‌های ملی المپیک (ANOC) در خصوص اهمیت ورزشکاران به عنوان قلب جنبش المپیک توضیحاتی را به حاضرین ارائه کرد.
وی ضمن اشاره به اینکه پرسنل سازمان های المپیکی به عنوان خانواده المپیک باید در خصوص جنبش و فلسفه المپیک آشنایی کامل داشته باشند، ورزشکاران را قلب المپیزم معرفی کرد و ابراز داشت: قرار دادن ورزشکاران در قلب جنبش المپیک، به عنوان الگو و اسطوره برای جوانان دنیا یکی از سه بیانیه اصلی مأموریت کمیته بین المللی المپیک می باشد.
حقوق ورزشکاران و نقش آن ها در ارتقاء جایگاه ورزش، اقدامات کمیته بین المللی المپیک برای حمایت از ورزشکاران مانند تأسیس کمیسیون ورزشکاران و محافظت از ورزشکاران در مقابل تعرض و سوء استفاده در ورزش و همچنین ضرورت اطلاع ورزشکاران از حقوق و مسئولیت آنها از دیگر موضوعات مهمی بود که توسط دکتر قراخانلو به آن پرداخته شد.
دکتر سید نصر الله سجادی مشاور عالی رئیس کمیته ملی المپیک، عضو هیأت علمی دانشگاه تهران، پیشکسوت و صاحب نظر در مبحث جنبش المپیک از دیگر مدرسین این کارگاه بود که به بیان توضیحاتی در رابطه با آشنایی با سازمانهای المپیکی و نحوه ارتباط آنها با هم پرداخت.
دکتر سجادی سازمان های المپیکی را به سه سطح تقسیم کرد که کمیته بین المللی المپیک، انجمن کمیته‌های ملی المپیک و فدراسیون های المپیکی نخستین سطح از این تقسیم بندی بودند.
سطح قاره ای مانند کنفدراسیون های ورزشی به عنوان سطح دوم و سطح منطقه ای مانند جنوب شرق آسیا و آسیای میانه در سطح سوم قرار گرفتند.
دکتر سجادی همچنین در خصوص ساختار این سازمان ها و نحوه ارتباط آنها با هم در سطوح مختلف، ساختار و تشکیلات کمیته بین المللی المپیک و اعضای این نهاد بین المللی و نحوه انتخاب آنها به بیان توضیحاتی پرداخت.
برنامه آموزش ارزش های المپیک (OVEP)، کمیسیون های کمیته بین المللی المپیک و واحد المپیک سولیداریتی کمیته بین المللی المپیک از دیگر موضوعات و نهاد هایی بود که دکتر ناهید کریمی مدیر مرکز آموزش و پژوهش آکادمی ملی المپیک، دبیر شورای پژوهش و نشر کمیته ملی المپیک و دبیر شورای حفاظت از ورزشکاران  به عنوان سومین مدرس کارگاه مذکور جهت آشنایی شرکت کنندگان این کارگاه به آنها پرداخت.   
۲ خرداد ۱۴۰۱ ۱۴:۲۳
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید