دکتر صالحی امیری: راه رسیدن به توسعه باید از ریل توسعه انسانی و نظام آموزش و پرورش آغاز شود

دکتر صالحی امیری: راه رسیدن به توسعه باید از ریل توسعه انسانی و نظام آموزش و پرورش آغاز شود
دوره مدیریت ورزشی "المپیک سولیداریتی" ویژه مدیران ورزش ارتش جمهوری اسلامی ایران، با حضور دکتر صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک، سرهنگ حسین امیدی رئیس تربیت بدنی ارتش، دکتر سارا مهرانی مدیر واحد المپیک سولیداریتی کمیته ملی المپیک و 40 نفر از مدیران عالی تربیت بدنی ارتش در آکادمی ملی المپیک آغاز شد.
به گزارش روابط عمومی آکادمی ملی المپیک، دکتر صالحی امیری پیش از آغاز این دوره که به عنوان مدرس بخش نخست، تدریس مبحث ورزش و صلح و همچنین توسعه فرهنگی_اجتماعی از طریق ورزش را بر عهده داشت، با طرح این سوال که چرا جامعه ایران با گذشت بیش از یک قرن از آغاز مشروطیت و تحولات اجتماعی، سیاسی و فرهنگی و دستیابی به ذخایر عظیم انرژی، نتوانسته در مسیر تحول و توسعه حرکت کند، در رابطه با این موضوع که چرا با وجود فراز و فرودهای زیاد و استفاده از تمام ظرفیت و منابع کشور نتوانسته ایم در جهت رسیدن به توسعه حرکت کنیم توضیحاتی را ارائه داد.
وی ضمن ارائه آماری، به جمعیت بالای حاشیه نشین کشور، حجم آسیب های اجتماعی در ایران و دیگر معضلات در این حوزه پرداخت و گفت: این آمارها مغایر با اندیشه اسلامی و توسعه جامعه است.
بنده با توجه به انبوه مطالعات و پژوهش هایی که ظرف چهار دهه گذشته داشتم، بر این باور هستم که ما در نقطه آغازین (یک قرن پیش)، ریل توسعه را با نفت بنا کرده ایم و این بزرگترین انحراف در نظام توسعه کشور بود.
رئیس کمیته ملی المپیک با بیان اینکه راه رسیدن به توسعه باید از ریل توسعه انسانی و نظام آموزش و پرورش آغاز شود، به اندیشه امام خمینی (ره) در صحیفه که برای ساخت جامعه باید انسان فرهنگی بسازیم اشاره کرد و افزود: ما نیازمند یک بازاندیشی و تجدیدنظر در باورها، اندیشه ها و مسیرهایی که طی کردیم داریم.
وی ضمن بیان اینکه انسان توسعه یافته می تواند اقتصاد و سیاست توسعه یافته را ایجاد کند ابراز داشت: ما در مسیر رسیدن به توسعه دچار دو بحران گمگشتگی و سرگشتگی شده ایم. ما نیازمند تغییر ریل توسعه از توسعه اقتصادی به توسعه انسانی هستیم.
دکتر صالحی امیری در ادامه ضمن ارائه توضیحاتی به بیان شاخص های انسان توسعه یافته از قبیل انسان اخلاق محور، زیست فرهنگی و انسجام پرداخت.
شایان ذکر است دوره مدیریت ورزشی "المپیک سولیداریتی" ویژه مدیران تربیت بدنی ارتش که از صبح امروز آغاز و تا 4 اسفندماه ادامه خواهد داشت، نخستین دوره مدیریت ورزشی است که پس از شیوع ویروس کرونا به صورت حضوری برگزار می شود.
مبانی و رهبری در جنبش المپیک، بازی های المپیک نوین، پایداری از طریق ورزش، ارتقاء توانایی های راهبری در مربیگری، محافظت از ورزشکاران جوان، اخلاق در ورزش، مبارزه با دوپینگ، ورزش و مراجع دولتی، مدیریت منابع انسانی و مدیریت و ارزیابی عملکرد از دیگر سرفصل هایی است که در این دوره به آن پرداخته خواهد شد.
گفتنی است علاوه بر دکتر صالحی امیری، دکتر سید نصرالله سجادی، امیر سرتیپ دوم جمشید فولادی، دکتر مهرزاد حمیدی، دکتر هومن بهمن پور، دکتر عباسعلی گائینی، دکتر فریبا محمدیان و دکتر جواد آزمون دیگر اساتید این دوره را تشکیل می دهند.
۱ اسفند ۱۴۰۰ ۱۳:۵۰
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید