مراسم خداحافظی ساعی، دایی،حیدری و رضازاده برگزار شد

مراسم خداحافظی ساعی، دایی،حیدری و رضازاده برگزار شد
علی آبادی:برخود وظیفه می دانیم از افرادی که برای بزرگی نظام گام بر می دارند تقدیر و تشکر نماییم //

افشارزاده: قهرمانان باید بدانند مردم هیچگاه زحمات آنان را فراموش نمی کنند

مراسم خداحافظی چهار قهرمان و پهلوان نامی ایران شب گذشته با حضور مسوولان سازمان تربیت بدنی ، کمیته ملی المپیک و جمعی از پیشکسوتان و قهرمانان در تالار وزنه برداری مجموعه ورزشی آزادی تهران برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک، مراسم خداحافظی چهار قهرمان و پهلوان نامی ایران شب گذشته با همت کمیته ملی المپیک و تعاونی اعتبار مولی الموحدین با حضور مسوولان سازمان تربیت بدنی ، کمیته ملی المپیک ، جمعی از پیشکسوتان و قهرمانان رشته های مختلف در تالار وزنه برداری مجموعه ورزشی آزادی تهران برگزار و طی آن از سالها قهرمانی و افتخار آفرینی هادی ساعی، علی دایی، علیرضا حیدری و حسین رضازاده تقدیر و تجلیل بعمل آمد.
بر اساس این گزارش، در ابتدای این مراسم که از ساعت هیجده و سی دقیقه آغاز شد بهرام افشارزاده دبیر کل کمیته ملی المپیک کشورمان ضمن خیر مقدم به تمامی حاضرین اظهار داشت: قهرمانان ملی بایستی مورد تکریم قرار گیرند تا بدانند مردم ایران قدر کوچکترین تلاش آنان را برای کسب موفقیت پاس می دارند. آنچه که قهرمانان ورزشی را از دیگران متمایز می کند تلاش و کوشش ، عزم و اراده فراوان و چشم پوشی از لذت های بی شماری است که معمولا مورد توجه همگان قرار می گیرد.
وی ادامه داد: این چهره های افتخار آفرین همه عمر و جوانی خود را در جهت کسب افتخار برای کشور و مردم صرف می کنند و به دلیل همین خصوصیات ارزنده است که الگو قرار گرفته و نوجوانان و جوانان می کوشند مانند آنها باشند.
دبیرکل کمیته ملی المپیک سپس در رابطه با چهار چهره برتر ورزشی کشور گفت: آقایان هادی ساعی، حسین رضازاده، علی دایی و علیرضا حیدری با تمام وجود برای کسب افتخار تلاش کرده و مقام های ارزنده ای را در بزرگترین رویدادهای ورزشی جهان بدست آورده اند.
وی ادامه داد: این افراد بایستی مورد تکریم قرار گیرند تا جوانان بدانند مردم ایران قدر کوچکترین تلاش آنان را برای کسب موفقیت در هر زمینه ای پاس می دارند.
وی در خاتمه سخنان خود اظهار امیدواری کرد تا زمینه تجلیل از دیگر نام آوران ورزش ایران فراهم شود.
مهندس علی آبادی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان تربیت بدنی و کمیته ملی المپیک کشورمان نیز در این مراسم اظهار داشت: در بین ما مسلمانان و ملت ایران رسوم بسیار زیبا و ارزندهای وجود دارند که بسیار غنی و سنگین هستند. یکی از این رسوم شاخص که در فرهنگ اسلامی خودمان دارای پیام های فرهنگی و معنوی بسیار زیادی نیز هست تقدیر وتشکر از افرادی است که به هر نوعی برای این مرز و بوم گام برداشته اندو
بر اساس همین سنت ها و رسوم ارزشمند به ما حکم شده که به بزرگترها احترام بگذاریم،پدر و مادر و معلمین و اساتید خود را ارج بنهیم و از تمامی کسانی که در جهت تعالی فکر ما، اخلاق ما، ملت ما، فرهنگ ما و بزرگی ما در عرصه های بین المللی گام برداشته اند تقدیر و تشکر کنیم.
علی‌آبادی گفت: این فرهنگ ماست که اگر از اینها قدردانی نکنیم شکر خدای را به جای نیاورده‌ایم. خوشحالم که افشارزاده در کمیته ملی المپیک این کار را کرد تا بتوانیم تشکر خود را نسبت به این چهار نفر به جای آوریم.
وی در ادامه با تاکید بر اهمیت و ارزش کار افرادی که در عرصه های جهانی می درخشند اظهار داشت: هنرمندان،شعرا،مهندسین و تمامی فعالان در عرصه های اجتماعی، اقتصادی و صنعتی هر کدام به نوبه خود برای غرور ملی و افتخار آفرینی گام برمی دارند و زحمات زیادی را متقبل می شوند اما لازم می دانم این موضوع یعنی اعتقاد قلبی خودم را اعلام کنم ، افرادی که در عرصه جسمانی می درخشند پدیده هایی هستند که با تمرین و تمرکز و ممارست فراوان به موفقیت ها و قهرمانی دست می یابند.مطمئن باشید افرادی که امروز بعنوان المپین و مدال آور ورزشی مطرح هستند سوای از بحث پشتوانه های آموزشی و فعالیتهایی که صورت داده اند، انسان هایی هستند که خداوند در وجودشان و در ذات آنها یک ویژگی خاصی نهاده.است وی ادامه داد :
المپیک عرصه‌ی آدم‌های کم تجربه و کم مهارت نیست. همه‌ی دنیا می‌آیند که در المپیک افتخار کسب کنند و این چیزی است که قهرمانان را از دیگران مجزا کرده است. اینها با اعتقاد اسلامی وایرانی به این جایگاه رسیده‌اند و لذا بر ما واجب است که از آنها قدردانی کنیم.
بنا بر این گزارش، در این مراسم به علی دایی، حسین رضازاده، هادی ساعی و علیرضا حیدری لوح یادبود، تندیس و مبلغ 10 میلیون تومان از سوی کمیته ملی المپیک و تعاونی اعتبار مولی‌الموحدین اهدا شد. ضمن در حاشیه این مراسم 40 نفر از مددجویان زندانی ناشی از جرایم غیر عمد مانند دیه‌ی تصادفات رانندگی در شهرهای کرج، تهران و اردبیل(شهرهایی کهاین 4 قهرمان در آنها اسکان دارند) آزاد شدند و کلیه‌ی حقوق اولیای دم از سوی این موسسه پرداخت شد.
تعدادی از افتخارات دوران قهرمانی این چهار دلاور کشورمان به شرح زیر است:
هادی ساعی:
طلای المپیک آتن ،طلای المپیک پکن ،برنز المپیک سیدنی ،طلای جهانی 99 کانادا ،طلای جهانی2005 اسپانیا ،نقره جهانی 2003 آلمان،برنزجهانی 2007 پکن، طلای ستارگان جهان 2002 کره جنوبی، طلای بازیهای آسیایی بوسان 2002،برنز بازیهای آسیایی 98 بانکوک و برنز بازیهای آسیایی 2006 دوحه.
علیرضا حیدری:
برنز المپیک آتن، برنز جهانی 94 مجارستان، طلای امیدهای جهان 95 تهران، برنز جهانی 97 روسیه ، طلای جهانی 98 تهران، نقره جهانی 99 ترکیه،نقره جهانی 2002 تهران، نقره جهانی 2003 نیویورک، طلای بازی‌های آسیایی 98 تایلند، طلای بازی‌های آسیایی2002 بوسان و طلای بازیهای آسیایی 2006 قطر.
علی دایی:
بهترین بازیکن سال 99 آسیا، تاثیرگذارترین مربی 2006 آسیا، پنج سال حضور در بوندسلیگا، حضور در دو دوره جام جهانی،رکوردارگلزنی ملی در جهان و رکورددار بازی ملی.
حسین رضازاده:
طلای المپیک های سیدنی و آتن، طلای جهان در سال های 2002 کانادا،2005 قطر،2006 دومینیکن و 2005 امارات و برنز جهانی 99 یونان.

گزارش تصویری

۲۱ اسفند ۱۳۸۷ ۱۷:۰۸
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید