در همایش ملی مدیریت ورزشی؛ مهندس علی آبادی: نبود مدیریت واحد در ورزش از مشکلات ماست

در همایش ملی مدیریت ورزشی؛   مهندس علی آبادی:   نبود مدیریت واحد در ورزش از مشکلات ماست
رئیس سازمان تربیت بدنی و کمیته ملی المپیک، با تاکید بر اینکه، مدیریت در مجموع ورزش از سخت ترین کار هاست، گفت: مدیریتی می تواند موفق عمل کند که از انسجام برخوردار و تمامی اختیارات در یک جا متمرکز باشد. اما متاسفانه مدیریت در ورزش کشور از مدیریت واحد برخوردار نیست و این از مشکلات ورزش کشور به شمار می آید.

به گزارش روابط عمومی آکادمی ملی المپیک وپارالمپیک، مهندس علی آبادی در همایش ملی مدیریت ورزشی با تاکید بر سند چشم انداز 20ساله جمهوری اسلامی ایران با تشریح عملکرد حوزه ورزش کشور پس از گذشت 30 سال از انقلاب اظهارکرد: حوزه ورزش کشور را در طی این 30 سال می توان به سه دهه تقسیم کرد.
وی افزود: در دهه اول با توجه به اینکه هدف اصلی کشور حفظ انقلاب بود به طبع تمامی امکانات ورزشی و ورزشکاران کشور در این جهت حرکت می کردند و این حوزه در خدمت جبهه های جنگ و حفاظت از صیانت نظام بود لذا توسه ورزش در دستور کار نبود.
رئیس سازمان تربیت بدنی ادامه داد: در دهه دوم نیز با توجه به پایان جنگ، تمام قوای کشور صرف بازسازی شد و به طبع آبادانی کشور از اهمیت بیشتری برخوردار بود. از این رو نگاه به ورزش از دهه سوم انقلاب آغاز شد و مساله ورزش در اولویت قرار گرفت.
مهندس علی آبادی با بیان اینکه در طی این 30 سال نگاه به ورزش تغییر اساسی پیدا کرد، گفت: امروز مدعی ورزش کشور دانشجویان و اساتید تربیت بدنی ، ورزشکاران ، روسای فدراسیونها نیستند بلکه نگاه به ورزش عمیق تر شده است و از شکل فردی به رقابت ملی و جهانی تبدیل شده است.
به گفته وی، امروز ورزش یک وسیله ارتباط اجتماعی به شمار می آید ودر عرصه های صنعتی نیز وارد شده است و ابعاد ورزش از حیطه جوانان فراتر رفته و با ملیت ها واقتدار ملی پیوند خورده است. به طوری که دیگر ملت و مردم یک کشور به نام قهرمانان و ورزشکارانشان افتخار می کنند.
وی افزود: امروز جهان ایران را تنها با نام انقلاب اسلامی و امام خمینی(ره)، انرژی هسته ای، بیوتکنولوژی نمی شناسند بلکه با نام حسین رضازاده ، علی دایی، هادی ساعی و ده ها قهرمان دیگر ورزش کشور می شناسند و ایران را مرکز ثقل کشتی، وزنه برداری و تکواندو می دانند. 
 معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه، ورزش نقش ویژه ای در عرصه ارتباطات اجتماعی دارد، گفت: ورزش در سرانه درآمد ملی کشورها دارای نقش شده است و گردش مالی آن رقم قابل توجهی است.
مهندس علی آبادی از رئیس آکادمی ملی المپیک خواست تا هریک از  موضوعات مدیریت را به شکل جداگانه مورد بررسی قرار دهد. تا راهکارهای کاربردی در این زمینه ارائه شود.
رئیس سازمان تربیت بدنی با بیان اینکه برای توسعه سرانه ورزشی کشور بیش از 2 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم، گفت: در این زمینه باید بخش خصوصی وارد میدان شود. اما متاسفانه سرمایه گذاری در ورزش توجیه اقتصادی ندارد و به طبع بخش خصوصی برای سرمایه گذاری رغبت نمی کند.
وی یادآورشد: برای سازمان تربیت بدنی در گذشته ایجاد 5/3 میلیون متر فضای ورزشی تعریف شده است این در حالی است که به یک هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داشت اما تنها 50 میلیارد تومان اعتبار گذاشته شد و این نشان می دهد توجه جدی به این مساله نمی شود.
رئیس کمیته ملی المپیک با تاکید براینکه باید در مدیریت ورزش به علم وعمل به طور توام توجه داشت، گفت: متاسفانه حوزه ورزش به دو گروه تقسیم شده است. یک عده علم زده هستند وعده دیکر عمل زده شده اند و این صحیح نیست چراکه شکاف عمیقی میان مدیریت علمی و عملی در ورزش ایجاد کرده است.

 

۳۰ بهمن ۱۳۸۷ ۱۲:۰۲
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید