با حضور دبیر کل کمیته ملی المپیک " از شش فدراسیون برتر در امور فرهنگی تقدیر شد

با حضور دبیر کل کمیته ملی المپیک "  از شش فدراسیون برتر در امور فرهنگی تقدیر شد
دهمین نشست مسئولین فرهنگی فدراسیون های ورزشی صبح امروز 26 بهمن ماه با حضور دبیرکل کمیته ملی المپیک برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک در این نشست که با حضور حجت الاسلام و المسلمین ملک محمدی دبیر کل بنیاد بین المللی غدیر و رییس کمیسیون فرهنگ و اخلاق کمیته ملی المپیک، بهرام افشارزاده دبیرکل کمیته ملی المپیک ، صیدانلو مدیر کل امور فرهنگی سازمان تربیت بدنی، دکتر مهرزاد حمیدی رییس آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک و محمدرضا ملامحمد رییس کمیته فرهنگی کمیته ملی المپیک و مسئولین فرهنگی فدراسیون های ورزشی برگزار شد از شش فدراسیون برتر طی شش ماهه دوم سال 87 تقدیر شد.
در ابتدای این نشست حجت الاسلام و المسلمین ملک محمدی دبیر کل بنیاد بین المللی غدیر طی سخنانی ورزشکاران را دارای صفات برجسته اخلاقی دانست و گفت: اخلاق پسندیده ، سخاوت، شجاعت و جوانمردی از صفات برجسته ورزشکاران می باشد.
وی ادامه داد: ورزش در سراسر جهان دیگر از یک عنوان سرگرم کننده خارج شده و رنگ امنیتی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی به خود گرفته است. در همین راستا باید متولیان ورزش کشور نیز شعاع دید خود را نسبت به این مقوله وسیع تر نمایند.
رییس کمیسیون فرهنگ و اخلاق کمیته ملی المپیک در ادامه به اهمیت ورزش در سیره ائمه اطهار اشاره نموده و خاطر نشان کرد: در زندگی انبیاء، علما و امامان معصوم یک نگاه روشن به موضوع ورزش دیده می شود که نه تنها نسبت به آن تاکید نموده اند بلکه در عمل نیز آن را اعمال می کردند.


حجت الاسلام ملک محمدی در ادامه افزود: کار فرهنگی نیازمند مهندسی ورزش است که باید با یک برنامه ریزی اصولی و اعمال سیاستهای دقیق نسبت به تحقق آن اقدام نمود . 
در ادامه حکم رییس بنیاد غدیر کمیته ملی المپیک توسط حجت الاسلام و المسلمین ملک محمدی دبیر کل بنیاد بین المللی غدیر به آقای بهرام افشارزاده دبیر کل کمیته ملی المپیک اعطاء شد.
 بهرام افشارزاده دبیر کل کمیته ملی المپیک نیز در این نشست ضمن تاکید بر ایجاد فضای سازنده فرهنگی در کلیه فدراسیون های ورزشی تاکید کرد و گفت: باید در بینش و روش خود در امور فرهنگی تغییر ایجاد نماییم و برنامه ها را بگونه ای پیش بینی کنیم که از کیفیت مناسب برخوردار باشد.
وی افزود: پرکردن اوقات فراغت ورزشکاران در اردوهای ورزشی از مسائل مهمی می باشد که می بایست برای آن برنامه ریزی اصولی شود. ورزشکاران در ساعات بیکاری خود در اردوها باید بهترین بهره برداری را نمایند و ما باید زمینه مناسب را در این خصوص با برگزاری کلاس های آموزشی و برنامه های سرگرم کننده فراهم آوریم.
دبیر کل کمیته ملی المپیک در ادامه گفت: کار فرهنگی مسئله حساسی است و اجرای آن باید توسط کسانی صورت گیرد که خود الگو بوده و به وظایف خود آشنا هستند.
بهرام افشارزاده ضمن بیان این مطلب که نیازمند یک حرکت جدید در ورزش هستیم گفت : علاوه بر ورزشکاران باید مربیان را نیز که خود الگو ساز می باشند نیز به عنوان جامعه هدف مورد نظر قرار دهیم.
وی در ادامه به برگزاری جلسه ای تا قبل از پایان سال 87 با حضور مهندس علی آبادی رییس سازمان تربیت بدنی و کمیته ملی المپیک و روسای فدراسیون های ورزشی به منظور ارائه سیاست های جدید فرهنگی در سال 88  اشاره کرد.
گفتنی است در پایان از فدراسیونهای ناشنوایان، ووشو، والیبال، تکواندو، وزنه برداری و کشتی به عنوان فدراسیونهای برتر در امور فرهنگی طی شش ماهه دوم سال 87 تقدیر شد.

۲۶ بهمن ۱۳۸۷ ۱۲:۳۳
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید