در نشست رئیس آکادمی ملی المپیک با اصحاب رسانه عنوان شد: توسعه ورزش زنان، توجه به جوانان، تقویت فعالیت آکادمی در بخش داخلی و بین المللی و بازگرداندن روزهای اوج، جزو مهمترین برنامه های این آکادمی است

در نشست رئیس آکادمی ملی المپیک با اصحاب رسانه عنوان شد:
توسعه ورزش زنان، توجه به جوانان، تقویت فعالیت آکادمی در بخش داخلی و بین المللی 
و بازگرداندن روزهای اوج، جزو مهمترین برنامه های این آکادمی است
صبح امروز و با حضور نمایندگان جراید و خبرگزاریهای کشور، نخستین نشست دکتر رضا قراخانلو رییس آکادمی ملی المپیک برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی آکادمی ملی المپیک، در ابتدای این نشست، رضا قراخانلو رئیس آکادمی ملی المپیک گفت : توسعه علمی ورزش اهمیت بسزایی دارد و بخشی از پیشرفت در این بخش به ویژه ورزش قهرمانی، وابسته به توسعه علمی است و هدف اصلی آکادمی هم همین توسعه علمی ورزش بوده است.
دکتر قراخانلو درباره دیگر برنامه های خود برای پیشبرد اهداف آکادمی گفت: در بخش سرمایه انسانی از بهترین های دانشگاهی و ورزشی در این بخش استفاده خواهیم کرد. از نیروهای متخصص تمرین و جانشین پروری در بخش نیروی انسانی آکادمی بهره برداری لازم را خواهیم داشت. آئین نامه ای تنظیم شده است برای کسانی که از امکانات آکادمی استفاده می کنند و در این آئین نامه ورزشکاران در اولویت قرار دارند.
 وی گفت: ایجاد مرکز پیشگیری از آسیب های ورزشی در بخش پزشکی ورزشی آکادمی ملی المپیک در اولویت است. در این باره قدم هایی برداشته شده است. راه اندازی مرکز ارزیابی قلبی و عروقی و تنفسی قهرمانان هم از دیگر برنامه های ما در آینده است.
 قراخانلو افزود: مرکز روانشناسی آکادمی هر ماه ۲۰۰ ساعت خدمات به ورزشکاران تیم های ملی می دهد و ۱۴ فدراسیون هر ماهه از این خدمات استفاده می کنند. تربیت روانشناسان ورزشی خانم در اولویت ما است. در حال حاضر ۱۴ روانشناس خانم در حال فعالیت هستند و تا آخر سال ۹۸، در بخش بانوان رشد چشمگیری خواهیم داشت.
دکتر قراخانلو در ادامه درباره مراکز مختلف آکادمی توضیحات مختصری را به اصحاب رسانه ارائه کرد. وی در ابتدا به مرکز سنجش آکادمی اشاره کرد و گفت: همه آزمونهای آمادگی جسمانی که در 15 سال گذشته ورزشکاران در آن حضور پیدا کرده اند، تا کنون در هیچ رسانه ای منتشر نشده است که بزودی این اطلاعات در قالب تک نگاره هایی منتشر خواهد شد. برگزاری دوره های بدنسازی و تربیت بدنسازان خانم با ویژگی های بارز از جمله برنامه های آکادمی در سال آینده خواهد بود.
 رئیس آکادمی ملی المپیک تاکید کرد: تجهیز کتابخانه هم از دیگر اهداف ماست. گردآوری کتب جدید از جمله برنامه هایمان در این بخش است در نمایشگاه بین المللی کتاب حدود ۳۰ میلیون تومان کتاب خریداری و به کتابخانه آکادمی سپرده خواهد شد و همچنین تدوین تاریخ شفاهی ورزش ایران نیز توسط گروه مطالعاتی آکادمی ملی المپیک در حال پیگیری است.
 قراخانلو درباره المپیک مجازی افزود، بازی های مجازی رو به گسترش است و کمیته بین المللی المپیک به این بخش ورود کرده و درصدد است تا برگزاری مسابقاتی با عنوان المپیک مجازی را بر دست بگیرد. در این خصوص در آکادمی ملی المپیک کارگروهی تشکیل شده است  تا بتواند در المپیک مجازی حضوری فعال داشته باشد.
دکتر قراخانلو رئیس آکادمی ملی المپیک به چهار راهبرد اصلی آکادمی اشاره کرد و افزود: توسعه ورزش زنان، توجه به جوانان، تقویت فعالیت آکادمی در بخش داخلی و بین المللی و بازگرداندن روزهای اوج فعالیت این مرکز به ١٢ سال گذشته، جزو مهمترین برنامه ها است.
دکتر قراخانلو در ادامه گفت:  آکادمی نیازمند تجهیزات و بازسازی است، اکنون برای رفع دغدغه ورزشکاران، عملیات تجهیز و بازسازی تأسیسات سرمایشی و گرمایشی آکادمی آغاز شده که با توجه به تأمین منابع مالی آن که با حمایت های جدی کمیته ملی المپیک مواجه شد، تا پایان امسال به اتمام می رسد. تغییرات اساسی در بخش رختکن ها هم انجام می گیرد تا امکان استفاده بهتر برای قهرمانان فراهم شود.
رئیس آکادمی ملی المپیک در ادامه افزود: سیاست ما این است که در مدت کوتاه تا آخر سال ۹۸، فعالیت آکادمی را به اوج برگردانیم. پیرو سیاست ها و همکاریهای وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک، توسعه ورزش زنان در این آکادمی از سیاست های اصلی ماست. همچنین توجه به جوانان و آینده سازان و تقویت بعد بین المللی آکادمی از دیگر برنامه های اصلی ما خواهد بود. البته باید بگویم که این اهداف به موازات خدماتی است که به صورت عادی به قهرمانان ارائه می شود.‌
وی گفت، ما در زمینه فعالیت های آموزشی و پژوهشی که بر عهده آکادمی بوده است در چند سال گذشته افت عملکرد داشتیم. هم اکنون وظیفه اصلی ما این است که این وضعیت را به اوج برسانیم. با تلاش هایی که انجام شد، آکادمی در آماده کردن قهرمانان برای بازی های جاکارتا و المپیک جوانان عملکرد بسیار خوبی داشت و پیش از برگزاری این دو رویداد بهترین خدمات را ارائه کرد.
قراخانلو در خصوص موقعیت آکادمی در اساسنامه جدید کمیته ملی المپیک افزود: فعالیت های آکادمی در اساسنامه جدید روشن تر و گسترده خواهد بود. در این اساسنامه بحث رئیس آکادمی مطرح نیست بلکه بحث اکادمی است که همه مباحث علمی و آموزشی در این بخش با قوت انجام خواهد گرفت.
قراخانلو درباره هتل آکادمی نیز گفت: بیش از ٩٥ درصد کاربران هتل از بخش ورزش هستند و آکادمی در ارایه این خدمات ارتباط مالی با فدراسیون ها ندارند و در این باره فدراسیون ها پروتکل خاصی با پیمانکاران دارند. برخی فدراسیون ها کمتر از امکانات آکادمی استفاده می کنند و برخی دیگر هم به خوبی از امکانات آن بهره می برند. اولویت استفاده از امکانات آکادمی با قهرمانان و ورزشکاران در رده های سنی مختلف است.
۱۹ آذر ۱۳۹۷ ۱۵:۵۴
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید