با حضور رئیس فدراسیون کوهنوردی : سنگنوردان تست دادند

با حضور رئیس فدراسیون کوهنوردی : 
سنگنوردان تست دادند
صبح امروز ورزشکاران دعوت شده به اردوی تیم ملی سنگنوردی با حضور در آکادمی ملی المپیک وبا حضور رئیس فدراسیون کوهنوردی تست دادند.
به گزارش روابط عمومی آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک،  19 ورزشکار آقا به همراه 15 سنگنورد خانم در سه رده سنی و جهت حضور در مسابقات قهرمانی آسیا به اردوهای آماده سازی تیم ملی سنگنوردی دعوت شده اند که صبح امروز آقایان در آزمونهای آمادگی جسمانی آکادمی ملی المپیک شرکت کردند.
رضا زارعی رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی که از نزدیک شاهد این آزمونها بود در گفتگو با روابط عمومی آکادمی ملی المپیک در خصوص این آزمون و برنامه های پیش روی این فدراسیون به گفتگو نشست.
زارعی با بیان این جمله که ما در تیم های خود در این فدراسیون به دنبال تحول و دگردیسی و جوانگرایی هستیم گفت: ما کار استعدادیابی را از سه سال پیش آغاز کردیم و در همین راستا مسابقات قهرمانی آسیا را در رده سنی نوجوانان و جوانان در مهرماه گذشته به میزبانی تهران برگزار کردیم.
رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی در ادامه گفت: امیدواریم همین جوان ها با کسب تجربیات لازم در چنین مسابقاتی، آینده تیم ملی بزرگسالان را تا مدت ها بسازند و شاهد درخشش این عزیزان در مسابقات قهرمانی بزرگسالان آسیا که سال آینده به میزبانی تهران برگزار خواهد شد و همچنین بازیهای آسیایی 2018 جاکارتا و المپیک 2020 که رشته ورزشی سنگنوردی برای نخستین بار در این دو رویداد بزرگ برگزار خواهد شد باشیم.
زارعی همچنین تاریخ شروع اردوهای تیم ملی سنگنوردی را اواخر بهمن ماه سال جاری ذکر کرد و افزود: دو مرحله مسابقات انتخابی را برای اردونشینان در نظر گرفته بودیم که اولی در اذرماه گذشته و در جریان برگزاری مسابقات جام فجر برگزار شد و دومین مرحله از این مسابقات را اردیبهشت ماه سال 95 و در جریان مسابقات قهرمانی کشور برگزار خواهیم نمود تا به ترکیب اصلی تیم ملی سنگنوردی که سه رویداد مهم را پیش رو خواهند داشت برسیم.
 وی در ادامه و در خصوص مسابقات قهرمانی سنگنوردی آسیا که به میزبانی تهران برگزار خواهد شد و 100 مدال نیز در این مسابقات و بین نفرات برتر توزیع خواهد شد گفت: ما در مسابقات قهرمانی آسیا در غالب سه تیم حضور پیدا خواهیم کرد و ملی پوشان این رشته ورزشی باید در سه سبک سرعت، سرطناب و بولدرینگ یا سنگ کوتاه با حریفان قدرتمند آسیایی خود نظیر ژاپن، اندونزی و کره جنوبی که از بهترین های این رشته ورزشی در جهان می باشند به رقابت بپردازند.
رئیس فدراسیون کوهنوردی در پایان گفت: طبق برنامه چهار مرحله اردو را برای تیم ملی سنگ نوردی در نظر گرفته ایم که دو مرحله در سالن مگا پارس ( محل برگزاری مسابقات قهرمانی آسیا ) یک مرحله در استان همدان و یک مرحله نیز در کمپ تیم های ملی فدراسیون برگزار خواهد.
لازم به ذکر است هدایت تیم ملی سنگنوردی را در سه رشته سرطناب : فرشاد یگانه، سرعت : علیرضا بلاغی و سنگ کوتاه : ایرج صفادوست بر عهده دارند.      
شایان ذکر است بانوان این رشته ورزشی نیز صبح فردا در آزمونهای آمادگی جسمانی آکادمی ملی المپیک حضور خواهند یافت.
۳ بهمن ۱۳۹۵ ۱۲:۰۶
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید