رئیس کمیته ملی المپیک: آموزش و پرورش باید در آینده سردمدار ورزش کشور باشد

رئیس کمیته ملی المپیک:
آموزش و پرورش باید در آینده سردمدار ورزش کشور باشد
مراسم افتتاحیه کارگاه آموزش المپیک ویژه معلمان ورزش استان تهران با حضور رئیس کمیته ملی المپیک در آکادمی ملی المپیک برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک، در ابتدای این مراسم  که با حضور کیومرث هاشمی رئیس کمیته ملی المپیک، حسین بابویی مدیرکل تربیت بدنی و فعالیتهای ورزشی وزارت آموزش و پرورش، احمد سید کریمی رئیس اداره تربیت بدنی آموزش و پرورش شهر تهران، اساتید دوره و بیش از چهل معلم ورزش از استان تهران برگزار شد، ناهید کریمی مدیر بخش المپیک سولیداریتی کمیته ملی المپیک ضمن خیر مقدم توضیحاتی را در خصوص نحوه برگزاری این کارگاه که طرحی ملی و البته با رویکردی بین المللی است به شرکت کنندگان ارائه داد.
رئیس کمیته ملی المپیک در ادامه این مراسم و با بیان این جمله که آموزش و پرورش باید در آینده سردمدار ورزش کشور باشد گفت: وقتی صحبت از المپیک می شود ذهن ها به سمت بازیهای المپیک که هر چهار سال یکبار برگزار می شود می رود، ولی باید گفت که بحث فراتر از این حرف ها است. چرا که وقتی به عمق موضوع پی می بریم می بینیم که نام المپیک و اهداف آن با اصل فعالیت های شما در آموزش و پرورش مرتبط می شود.
هاشمی همچنین ضمن اشاره به این موضوع  که در منشور المپیک به فعالیتهای درون مدرسه ای بارها اشاره شده است گفت: واقعیت این است که متولی اصلی ورزش در تمامی ابعاد قهرمانی، همگانی و ... آموزش و پرورش است و در دنیا این موضوع مطرح است که معلم ورزش و آموزش و پرورش حرف اول و آخر را در این زمینه می زنند. پس اگر ما بخواهیم به سمت عمومی شدن ورزش و سلامتی جامعه پیش برویم، اگر بخواهیم فرهنگ و اخلاق را در جامعه نهادینه بکنیم، اگر بخواهیم در ورزش استعداد یابی بکنیم، اگر بخواهیم در مسیر حرفه ای و قهرمانی گام برداریم مسیر آن از درون مدارس، دانش آموزان و معلمین ورزش می گذرد.
رئیس کمیته ملی المپیک در پایان با بیان این جمله که بهترین راه برای نهادینه کردن اخلاق در ورزش معلمان ورزش هستند گفت: 13 میلیون دانش آموز و 33 هزار معلم ورزش هم اکنون در کشور داریم و اگر بخواهیم مفاهیم جنبش المپیک، مشعل، حلقه های المپیک و رنگ های آن را به دانش آموزان بیاموزیم بهترین راه شما معلمین ورزش هستید که پس از پایان این کارگاه دو روزه و با توجه به اینکه هم اکنون فضای جامعه المپیکی شده است، بهترین زمان برای انجام این کار است.
در ادامه این مراسم حسین بابویی مدیرکل تربیت بدنی و فعالیت های ورزشی وزارت آموزش و پرورش ضمن تشکر ویژه از رئیس کمیته ملی المپیک که مانند همیشه زمینه نشر و توسعه دیدگاه های المپیک را از مسیر این قبیل کارگاه ها پیگیری می کنند گفت: بنده در گذشته خود از شرکت کنندگان در این کارگاه بودم و از طریق این کارگاه با دیدگاه های نهضت المپیک آشنا شده ام.
بابویی گفت: بزرگترین سرمایه آموزش و پرورش نیروی انسانی است و چه خوب است شما معلمین در این قبیل کلاسها سطح توانمندی و کارایی های خود را بالا برده و در زمینه جنبش المپیک و نشر آن در مسیر خدمات به دانش آموزان بهره مند شوید.
احمد سید کریمی رئیس اداره تربیت بدنی آموزش و پرورش شهر تهران نیز از دیگر سخنرانان این مراسم بود که در سخنانی کوتاه ضمن تقدیر و تشکر از مسئولین برگزاری این دوره با اشاره به این موضوع که قهرمانان ما در آینده ورزش ایران همین دانش آموزان خواهند بود گفت: بی تردید الگوبرداری صحیح از پدیده المپیک منجر به غنای فرهنگی در جامعه خواهد شد.
شایان ذکر است از موضوعات مورد بحث در این کارگاه می توان به فلسفه وجودی آکادمی ملی المپیک ایران و آکادمی بین المللی المپیک، کمیته ملی المپیک ایران و کمیته بین المللی المپیک، تشویق دانش آموزان به فعالیت های ورزشی و جسمانی، انتقال اطلاعات و دانش جنبش المپیک به دانش آموزان، معرفی مرکز اطلاع رسانی و کتابخانه آکادمی ملی المپیک، اعتماد به نفس و هویت از طریق ورزش، اخلاق ورزشی و تنوع فرهنگ، آموزش المپیک در دیگر کشورها، محیط زیست، ورزش و آموزش، المپیک باستان، نوین و آموزش و تطبیق فلسفه المپیک با ورزش ایران اشاره کرد که توسط اساتید دوره محمد عزیزی، جواد آزمون، محمد رضا اویسی، شهرزاد کردبچه، ناهید کریمی و هومن بهمن پور ارائه خواهد شد.
لازم به ذکر است این کارگاه دو روزه بعد از ظهر فردا با برگزاری مراسم اختتامیه و اهدای گواهی نامه شرکت در دوره به شرکت کنندگان به پایان خواهد رسید.
۱۰ اَمرداد ۱۳۹۵ ۱۳:۴۶
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید