دکتر عبدالحمید احمدی: خانواده ورزش پیشرو در حمایت از محیط زیست و گونه های زیست محیطی

دکتر عبدالحمید احمدی:
خانواده ورزش پیشرو در حمایت از محیط زیست و گونه های زیست محیطی
مراسم افتتاحیه اولین دوره تربیت مدرس ورزش سبز ویژه اعضای هیات علمی منتخب سراسر کشور با حضور معاون فرهنگی، آموزش و پژوهش وزارت ورزش و جوانان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک، در ابتدای این مراسم دکتر عبدالحمید احمدی معاون فرهنگی، آموزش و پژوهش وزارت ورزش و جوانان ضمن خیرمقدم به شرکت کنندگان دوره گفت: هرگاه بحث محیط زیست و حمایت از گونه های زیست محیطی مطرح می شود، جامعه ورزش پیشرو و آماده هرگونه همکاری در این امر بوده که این خود نشان دهنده بلوغ و رشد فکری قهرمانان، مربیان و مدیران ورزشی در این حیطه است.
دکتر احمدی در ادامه گفت: نهادهای مرجعی همچون ورزش می توانند فراتر از ورزش، رسالت اجتماعی خود را در این زمینه با ایجاد نهضتی فراگیر و در جهت ارتقاء شرایط زیست محیطی ایران و مقابله با تخریب های محیط زیست و نامهربانی هایی که در این خصوص صورت می گیرد به کار گیرند.
وی افزود از زمانی که دفتر محیط زیست با موافقت دکتر محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان در وزارت ورزش شروع به کار کرده است، جامعه و محیط پیرامون ما از نظر سواد و شاخص های زیست محیطی پیشرفت های زیادی داشته است.
در ادامه این مراسم دکتر فضل الله باقرزاده سرپرست آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک طی سخنانی کوتاه به توافق نامه همکاری بین وزارت ورزش و جوانان و آکادمی ملی المپیک اشاره کرد و خطاب به شرکت کنندگان و اساتید دوره گفت: همه ما به نحوی با مراکز تخصصی ورزش علمی به نحوی در ارتباط هستیم و آکادمی ملی المپیک نیز چند سالی است که به این مراکز اضافه شده است.
دکتر باقرزاده با بیان این موضوع که امکانات این مجموعه در دنیا کم نظیر است گفت: آکادمی ملی المپیک با تمامی امکانات و شرایطی که در اختیار دارد، آمادۀ ارائه خدمات بهینه و تخصصی نظیر برگزاری دوره های علمی و آموزشی و غیره به فدراسیونهای ورزشی و سایر ارگان های مرتبط می باشد.
دکتر هنری مشاور عالی وزیر ورزش و جوانان و مدیر بخش مدیریت ورزشی آکادمی ملی المپیک از دیگر سخنرانان این مراسم بود که در ابتدای صحبتهای خود تعدادی از اهداف آکادمی ملی المپیک را نظیر توسعه و آموزش المپیزم، بومی سازی مفهوم المپیک، آموزشهای تخصصی مرتبط با مدیریت ورزشی و توسعه نهضت المپیک برشمرد و گفت: آکادمی المپیک می تواند بین حوزه های علمی و عملی در ورزش ارتباطی بسیار قوی ایجاد کند.
وی ضمن اشاره به برگزاری دوره های تکمیلی و بین المللی برای شرکت کنندگان دوره تربیت مدرس ورزش سبز در آینده گفت: با پیشنهاد ایران به کمیته بین المللی المپیک، یک دوره بین المللی با عنوان green coach  در خارج از کشور برگزار خواهد شد که نفرات برگزیده و برتر دوره در حال برگزاری، از الویت و امتیاز شرکت در این دوره بین المللی برخوردار خواهند بود.
لازم به ذکر است اولین دوره تربیت مدرس ورزش سبز ویژه اعضای هیات علمی منتخب سراسر کشور، با همکاری وزارت ورزش و جوانان، آکادمی ملی المپیک و سازمان محیط زیست طی دو روز و برگزاری 14 ساعت کلاس تئوری و 16 ساعت کارگاه عملی در حال برگزاری می باشد.
از اساتید این دوره نیز می توان به دکتر بهمن پور، داروین صبوری، دکتر فشی، دکتر ملانوروزی، مهندس درویش، دکتر یوسفی و دکتر شجیع اشاره کرد که مباحث مهمی را در زمینه های مختلف نظیر اندیشه ورزشی سبز، فیزیولوژی محیط زیست، ارتباط ورزش و محیط زیست، سبک زندگی سبز و همچنین ورزش سبز و راهبردهای نوین به شرکت کنندگان دوره ارائه خواهند نمود.
شایان ذکر است که در پایان این دوره شرکت کنندگان می توانند ضمن اخذ مجوز تدریس دوره های مشابه که به تایید وزارت ورزش و جوانان و سازمان محیط زیست رسیده است، در دانشگاه های سراسر کشور به تدریس دوره تربیت مدرس ورزش سبز بپردازند.
۵ اسفند ۱۳۹۴ ۱۳:۴۹
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید