The Beijing Olympiad: the political economy of sporting mega-event

المپیاد بی جینگ: اقتصاد سیاسی رویدادهای مهم ورزشی.

چه کسی از برگزاری المپیاد بی جینگ سود می برد؟
درباره ی بازی های المپیک 2008، از مدت ها پیش ، حتی قبل از اعلام برگزاری مسابقه ها ، گفت و گوهای مهمی انجام شده است و به نظر می رسد این رویداد ورزشی ، با شکوه ترین رویدادی است که در برگزاری آن تا این اندازه وسواس و دقت خرج شده است. اگر چه یادبود آن هنوز در حال شکل گیری است، ولی تردیدی وجود نداردکه المپیاد بیجینگ ، بستر مناسبی برای عرضه ی موضوعات رایج از جمله ارتقاء مقام چین به عنوان نیروی برتر، روابط بین الملل ، توسعه حقوق بشر، آینده ی المپیک ، جنبش های مربوط به المپیک ، رودررویی شرق و غرب، پیوند شمال با جنوب و روندهای جهانی شدن ، فراهم خواهد ساخت.
این کتاب ، تاثیرات منطقه ای و جهانی بازی ها را در نظر گرفته و بینش با ارزشی از چین معاصر ، فرهنگ ، اجتماع، اقتصادو سیاستگزاری هایش دربرگزاری المپیک 2008، ارائه می کند.
کتاب «المپیاد بی جینگ»، پرسش های کلیدی را بررسی کرده بینش های اساسی در رابطه با موضوعات مورد علاقه ی دانشگاهیان ، پژوهشگران و دانشجویان رشته های ورزشی در زمینه های جامعه شناسی، سیاست، اقتصاد، روابط بین الملل و حقوق نیز عرضه می دارد.
نویسندگان این کتاب عبارتند از: پاول کلوز که مجری مرکز پژوهش جهانی شدن آمیتی (،ACGR) ، واقع در جیپور هند است. دیوید اسکیو، استادیار حقوق و زو زین استادیار روابط بین الملل که هردو در دانشگاه ریتومیکان آسیا- اقیانوسیه ژاپن شاغل هستند.

 

۶ آبان ۱۳۸۷ ۱۵:۳۵
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید