Psychobiology of physical activity/ Editors:Edmund O.Acevedo,Panteleimon Ekkekakis_champaign:Human Kinetics,2006

روان _زیست شناسی فعالیت بدنی

نویسندگان:ادموند، او- آسویدو، پنتالمون ای ککاکیس

جای کتاب"روان- زیست شناسی فعالیت بدنی" در بین نوشته های علمی خالی بود. این کتاب به عوامل روان- زیستی می پردازد که با تمرین و ورزش ارتباط دارند. همانند نخستین نمونه از این سری کتابها ، توجه بیشتری به تلفیق عناوین تازه ، روان_زیست شناختی فعالیت بدنی _معطوف شده است. این متن با استفاده از رشته های گوناگون از جمله روان_زیست شناسی ، روان_درون ریز شناسی، روان_ریز شناسی، روان_ایمنی شناسی، علم اعصاب، روانشناسی فیزیولوژیکی و ژنتیک رفتاری به شرح و توصیف پرداخته است. این کتاب شامل هفده فصل است و به وسیله ی اساتید سرشناس بین الملل که رویکرد تلفیقی و چند سطحی به مطالعه ی رفتار انسانی در ورزش و تمرین دارند، نوشته شده است.
آنان یافته های پژوهش های پایان یافته ی خود را از دیدگاه های مختلف در فصل های مربوط به فعالیت بدنی و مغز ،شناخت ، هیجان ، استرس، درد، عملکرد انسانی به اشتراک گذارده اند.
این کتاب در مقام یک مرجع حرفه ای، مورد استفاده ی اساتید و پژوهشگران، خلاصه ای از پژوهش های پایان یافته و اطلاعات جدید را عرضه می دارد.پژوهشگران و دانشجویان دوره ی کارشناسی  رابه یک رویکرد تلفیقی(مطالعه ی رفتار انسانی در ورزش و تمرین)دعوت می کند. به علاوه ، می تواند مورد استفاده ی پزشکان متخصص( فیزیولوژیست های تمرین بالینی )قرار گیرد و به پژوهش های روان_ زیست شناسی در رشته ورزش و تمرین ، جامه ی عمل بپوشاند.

۱ آبان ۱۳۸۷ ۱۳:۱۲
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید