Muscles: testing and function with posture and pain/Florence Peterson Kendall… [et al]-Philadelphia: Lippincott Williams& Wilkins ,2005

عضلات در آزمون و عمل
چاپ چهارم کتاب " عضلات در آژمون و عمل" شامل هفت فصل است. چاپ نخست این کتاب (1949)، مرجع معتبری برای دانشجویان و کارکنان رشته های گوناگون پزشکی و بهداشتی به شمار می رفت. در چاپ های بعدی "حالت و درد" به عنوان اضافه شد.

فصل اول به شرح مفاهیم پایه می پردازد.چهارنوع طبقه بندی آزمون قدرت و نکته های کلیدی درجه بندی عضلات ، مهم ترین مطالب این بخش است. در پایان مطالبی درباره ی فلج اطفال و سندرم پس از فلج اطفال مطالبی ارایه شده است.
فصل دوم به شرح حالت های مختلف می پردازد. با استفاده از تصاویر و نقاشی حالت ایده آل و ناقص بدن بزرگسالان نشان داده شده است. طرز معاینه و بررسی حالت بدن، حالت بدن کودکان و بیماری اسکولیوز نیز ارایه شده است.
فصل سوم به شرح عضلات ناحیه گردن و صورت می پردازد. در یک جدول در صفحه ای درباره ی عضلات بلع ارایه شده است.
فصل چهارم به شرح حالت های مناسب و ناقص (نامناسب) گردن می پردازد. تصاویر کامل و دقیق درباره ی حرکت مفاصل ، حالت های گردن و تمرین ها ارایه شده است . در صفحات بعدی تصاویری از ماساژ دادن عصلات گردن و کمک به رفع کشیدگی آنها ارایه شده است.
فصل پنجم به شرح عضلات تنه و تنفسی می پردازد. عضلات ناحیه ی کمری و نخاعی بیان شده است. چهار تصویر حاکی از  تشخیص غلط در مورد قدرت عضلات پشتی عرضه شده است. در بخش مربوط به آزمون عضلات شکمی، تصاویری از تمرین دادن عضله ی مورب خارجی در حالت نشسته چاپ شده است .
فصل ششم به شرح عضلات کمربند شانه و انتهای فوقانی بدن می پردازد. با ارایه ی این تصاویر از عضلات این ناحیه ، عضلات و مفصل بندی کمربند شانه توصیف می شود.
فصل هفتم هم به شرح عضلات انتهای تحتانی بدن می پردازد. تصاویر تازه ای به این فصل افزوده شده است. به ویژه در صفحه ی 389 می خوانیم که چگونه اشتباه در تفسیر نتایج یک آزمون می تواند به تشخیص غلط بیانجامد. در پایان این فصل با توجه به نتایج آزمون عضلانی، وجود تقارن در سندرم گیلین باره را در مقایسه با عدم تقارن در فلج اطفال مشاهده می کنیم.

۱ آبان ۱۳۸۷ ۱۳:۱۲
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید