دکتر فرهاد صدر: آکادمی ملی المپیک مرکزی برای تلفیق علم و عمل در حوزه ورزش قهرمانی است

دکتر فرهاد صدر: آکادمی ملی المپیک مرکزی برای تلفیق علم و عمل در حوزه ورزش قهرمانی است
با برگزاری مراسم اختتامیه ای در حضور دکتر فرهاد صدر رئیس آکادمی ملی المپیک، دکتر سید محمد کاظم واعظ موسوی مدیر مرکز روانشناسی ورزشی آکادمی، محسن بیرانوند جانشین رئیس آکادمی، مریم جعفری مدیر مرکز آموزش و پژوهش آکادمی و همچنین اساتید و شرکت کنندگان دوره، دوازدهمین دوره تربیت مربی مهارت های ذهنی آکادمی ملی المپیک پایان یافت.
به گزارش روابط عمومی آکادمی ملی المپیک، در جریان برگزاری این مراسم اختتامیه، دکتر فرهاد صدر ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع اساتید و شرکت کنندگان دوره گفت: برگزاری دوازدهمین دوره تربیت مربی مهارت های ذهنی آکادمی ملی المپیک بیانگر این است که این آکادمی به عنوان یکی از اجزای مدیریت ورزش در کشور، به صورت هدفمند و ضمن داشتن برنامه ای مشخص و معین برای تربیت نیروهای متخصص و حرفه‌ای در زمینه های گوناگون نظیر روانشناسی ورزشی قدم های مثبتی را بر داشته است.
وی با نگاهی مدیریتی و عنایت به مبانی قانونی، به وظایف کمیته و آکادمی ملی المپیک اشاره کرد و ابراز داشت: کمیته ملی المپیک در حوزه ورزش قهرمانی مسئولیت هایی دارد و آکادمی هم بر مبنای اساسنامه این کمیته، چهار وظیفه مهم در حوزه های اجراء، بحث های علمی و آموزشی و ارائه خدمات تخصصی در حوزه دانش دارد که اگر بخواهیم به ادبیات مدیریتی آن را ترجمه کنیم، آکادمی مرکزی برای تلفیق علم و عمل در حوزه ورزش قهرمانی است.
لذا در این آکادمی هم باید به مبانی علمی و بحث های اجرایی و عملی نگاه ویژه ای داشته باشیم و هم باید مکانیزم ها و سازوکارهایی را فراهم کنیم که این دو (علم و عمل) در کنار یکدیگر به نتایج مناسبی برای توسعه ورزش قهرمانی ختم شود.
رئیس آکادمی ملی المپیک ضمن بیان اینکه از وظایف اجرایی و عملیاتی آکادمی ایجاد کمپی مناسب برای اردوهای آماده سازی تیم های ملی است افزود: همین برگزاری کمپ تیم های ملی می تواند با مبانی و اصول علمی روز در مدیریت ورزش دنیا همراه باشد که میتوان از آن به عنوان مأموریت و چشم انداز اصلی آکادمی نام ببریم.
وی افزود: طبیعی است که در موضوع تلفیق علم و عمل، ما نیازمند یک سری ابزارها و مکانیسم ها و نیروی انسانی متخصص هستیم. بدیهی است که همه این متخصصین را نمی توانیم در آکادمی دور هم جمع کنیم پس با توجه به مدیریت نوین امروزی، ما وظیفه داریم ضمن ایجاد شبکه نخبگان و نقش آفرینی اعضای این شبکه، ارائه خدمات علمی را در این مجموعه بهبود دهیم.
دکتر صدر ضمن اشاره به اینکه طی تقریباً 20 سال گذشته و با مجموع شرکت کنندگان این دوره، نزدیک به 140 مربی مهارت های ذهنی توسط مرکز روانشناسی ورزشی آکادمی تربیت شده اند تصریح کرد: اگر نیمی از این عزیزان هم در دسترس باشند ما از نیروی خوب و با ارزشی در این حوزه بهره مند هستیم. وظیفه ما در آکادمی، ایجاد بستری مناسب برای تحقق یافتن شبکه مذکور است.
برای ایجاد این شبکه نخبگانی در بخش های مختلف آکادمی و به منظور استفاده از نظرات و پیشنهادات متخصصین به صورت نظام‌مند، اقداماتی در دست پیگیری است که تسریع در این خصوص که منجر به بالا رفتن بهره وری آکادمی خواهد شد، به همراهی شما عزیزان نیاز دارد.
شایان ذکر است پیش از صحبت های رئیس آکادمی ملی المپیک، دکتر واعظ موسوی مدیر مرکز روانشناسی ورزشی آکادمی به بیان توضیحاتی در خصوص نحوه برگزاری این دوره پرداخت.
وی گفت: پس از اعلام فراخوانی که در خصوص برگزاری دوازدهمین دوره تربیت مربی مهارت های ذهنی انجام گرفت، از بین متقاضیان حضور در این دوره و پس از انجام مصاحبه های ورودی و گزینش‌های صورت گرفته، 17 نفر جواز حضور در دوره را گرفتند که طی روزهای 23 بهمن تا 9 اسفند در این دوره حضور یافتند.
دکتر واعظ موسوی تصریح کرد: شرکت کنندگان دوره در ادامه 300 ساعت دوره کارورزی را زیر نظر کارشناسان مورد تأیید مرکز سپری خواهند کرد تا در صورت قبولی در کل دوره، گواهی حضور در دوازدهمین دوره تربیت مربی مهارت های ذهنی به این عزیزان اعطاء شود.
وی ضمن اشاره به اینکه در این دوره علاوه بر روانشناسان بالینی، متخصصین علوم ورزش در گرایش روانشناسی حضور داشتند افزود: از شاخصه های این دوره میتوان به حضور ملی پوشان و مربیان گذشته و حال تیم های ملی به عنوان شرکت کننده در دوره مذکور اشاره کرد.    
گفتنی است در ادامه این مراسم اختتامیه که با توضیحات مبسوط دکتر مجدالدین مستعان مدیر این دوره در خصوص برگزاری دوره همراه بود، خانم دکتر میترا رضوانی به ارائه گزارشی در خصوص خدمات روانشناختی مرکز روانشناسی ورزشی آکادمی پرداخت.
همچنین گزارش وضعیت خدمات روانشناختی در تیم های فوتبال توسط احسان میرزاده، توضیح در رابطه با خود اشتغالی در روانشناسی ورزش توسط خانم دکتر الهام حقیقی، گزارش جلسات گروهی ماهیانه ویژه ملی پوشان با توضیحات خانم دکتر مریم آیینی از دیگر برنامه های این مراسم اختتامیه بود.
شایان ذکر است در پایان نیز از شرکت کنندگان در یازدهمین دوره تربیت مربی مهارت های ذهنی که پیش از این 300 ساعت دوره کارورزی خود را با موفقیت به اتمام رسانده اند با اهدای لوحی تقدیر شد.  
۱۲ اسفند ۱۴۰۲ ۱۴:۱۴
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید