به میزبانی آکادمی ملی المپیک برگزار شد: دوره آموزشی چالش ها و راهکارهای توسعه فعالیت های ورزشی در زندانها

به میزبانی آکادمی ملی المپیک برگزار شد: دوره آموزشی چالش ها و راهکارهای توسعه فعالیت های ورزشی در زندانها
صبح امروز و با حضور دکتر فرهاد صدر رئیس آکادمی ملی المپیک و همچنین معاون سلامت، اصلاح و تربیت سازمان زندان های کشور، دومین روز از دوره آموزشی چالش ها و راهکارهای توسعه فعالیت های ورزشی در زندانها در سالن استاد فارسی آکادمی ملی المپیک پیگیری شد.
به گزارش روابط عمومی آکادمی ملی المپیک، دکتر صدر ضمن خوش آمدگویی به شرکت کنندگان این دوره و تبریک به مناسبت اعیاد شعبانیه، به ارائه توضیحاتی در خصوص وظایف کمیته ملی المپیک در رابطه با توسعه ورزش قهرمانی پرداخت و گفت: در بندهایی از وظایف و مأموریت های کمیته ملی المپیک که در اساسنامه این کمیته به آن اشاره شده است، بحث توسعه ورزش همگانی نیز دیده شده است و لذا وظایف این کمیته از بحث ورزش قهرمانی به نوعی گسترده‌تر است.
وی افزود: فعالیت در کمیته های ملی المپیک در سراسر دنیا بیشتر متمرکز بر روی ورزش قهرمانی است اما در کشور ما این فعالیت ها با توجه به اساسنامه کمیته ملی المپیک از گستردگی بیشتری برخوردار است. آکادمی ملی المپیک ایران هم از این قائده مستثنی نیست. این مجموعه با عنایت به اساسنامه کمیته ملی المپیک، علاوه بر پرداختن به توسعه ورزش قهرمانی و ارائه خدمات تخصصی نظیر پزشکی ورزشی، روانشناسی ورزشی، تغذیه ورزشی و ... به جامعه مخاطب (قهرمانان تیم های ملی)، اقداماتی را زمینه های فرهنگی و هنری مرتبط با مباحث ورزشی انجام می ‌دهد.
دکتر صدر در ادامه به بیان نکاتی در خصوص تفاهم نامه منعقد شده بین کمیته ملی المپیک و سازمان زندانها پرداخت و اظهار داشت: بحث پیشگیری از آسیب ها و بزه های اجتماعی نکته ای است که مطمئناَ در قالب برنامه هایی نظیر برنامه های ورزشی در سازمان زندانها به آن پرداخته می شود. کمیته ملی المپیک هم با توجه به منشور المپیک و ارزش های المپیک اقدام به عقد این تفاهم نامه با سازمان زندانها کرده است. تفاهم نامه ای که اهداف بسیار زیادی در آن دیده شده است.
رئیس آکادمی ملی المپیک در پایان و ضمن بیان نکاتی در رابطه با بندهایی از تفاهم نامه مابین کمیته ملی المپیک و سازمان زندانها، ابراز داشت: ما در آکادمی ملی المپیک و در چارچوب تفاهم نامه مذکور اعلام آمادگی می کنیم در زمینه های مختلف نظیر دوره های آموزشی و .... هر کمکی که از دستمان بر بیاید انجام دهیم.
لازم به ذکر است دوره آموزشی چالش ها و راهکارهای توسعه فعالیت های ورزشی در زندانها توسط سازمان زندان های کشور و به مدت سه روز در تهران در حال پیگیری است که دومین روز از این دوره آموزشی به میزبانی آکادمی ملی المپیک پیگیری شد.
 



 
۲۹ بهمن ۱۴۰۲ ۱۴:۰۰
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید