دکتر واعظ موسوی: آکادمی ملی المپیک در حوزه روانشناسی ورزشی حلقه گم شده تبدیل دانش به رفتار است

دکتر واعظ موسوی: آکادمی ملی المپیک در حوزه روانشناسی ورزشی حلقه گم شده تبدیل دانش به رفتار است
دوازدهمین دوره تربیت مربی مهارت‌های ذهنی آکادمی ملی المپیک از روز گذشته آغاز و تا 9 اسفندماه ادامه خواهد داشت.
به گزارش روابط عمومی آکادمی ملی المپیک، پیش از آغاز این دوره، دکتر واعظ‌موسوی به ارائه توضیحاتی در رابطه با اهداف و سوابق برگزاری این دوره پرداخت و در ادامه به نکاتی در خصوص اینکه شرکت‌کنندگان پس از اتمام این دوره چه قابلیت‌هایی را کسب خواهند کرد اشاره کرد.
وی ضمن اشاره‌ای کوتاه به تاریخچه و دلایل تأسیس آکادمی و پیرو آن مرکز روانشناسی ورزشی این مجموعه ابراز داشت: این مرکز که با هدف انجام اقدامات لازم در زمینه گسترش روانشناسی ورزشی آغاز به کار کرده بود، در ابتدا با کمبود نیروی کارشناس مواجه بود. لذا با توجه به اینکه این رشته در هیچ کدام از دانشگاه‌های کشور تدریس نمی‌شد، تصمیم بر آن گرفتیم تا ضمن برنامه‌ریزی‌های لازم شروع به تربیت نیروی متخصص در این حوزه کنیم.
وی افزود: به همین منظور از اساتید برجسته جهان که در کشورهایی نظیر استرالیا، انگلستان، کانادا، آلمان و حتی چین به آموزش این رشته مشغول بودند دعوت کردیم برای آموزش و تربیت روانشناس ورزشی با هدف اثربخشی و کمک به تیم‌های ملی رشته‌های مختلف ورزشی به ایران بیایند.
دکتر واعظ موسوی با بیان اینکه تا کنون 125 نفر با موفقیت این دوره را گذرانده‌اند اظهار داشت: پس از چند دوره‌ای که اساتید دوره‌های ما از دیگر کشورها انتخاب می‌شدند ما متوجه شدیم که این خارجی‌ها دیگر نمی‌توانند به ما کمک کنند چرا که سطح آموزش و تجربه ما نه تنها از اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها کمتر نبود بلکه در برخی شرایط هم بیشتر بود. لذا همان خارجی‌ها از بنده دعوت کردند تا ضمن بهره‌مندی از تجارب ایران در حوزه روانشناسی ورزشی، در خصوص این موضوع که چگونه توانسته‌ایم به خوبی در تیم‌های ورزشی ورود کنیم برای آنها صحبت کنیم.
وی ضمن اشاره به این موضوع که کیفیت دوره آموزشی تربیت مربی مهارت‌های ذهنی در ایران هیچ کمبودی از کشورهای صاحب نام در این حوزه ندارد به این نکته که تمامی مدرسین این دوره در همینجا این دوره را گذرانده‌اند اشاره کرد و گفت: دانشگاه‌های ما آموزش روانشناسی ورزشی را با کیفیت مطلوبی ارائه می‌کنند اما اینکه ما چطور این دانش را به رفتار تبدیل کنیم با یک حلقه گمشده‌ای مواجه هستیم. آکادمی ملی المپیک همان حلقه گمشده است که می‌تواند دانش شما را در زمینه روانشناسی ورزشی در اختیار ورزش قهرمانی قرار دهد.
دکتر واعظ موسوی در ادامه و به منظور آشنایی شرکت‌کنندگان با مدرسین، سرفصل‌های آموزشی که طی این دوره ارائه خواهد شد و همچنین نحوه برگزاری آزمون پایانی دوره به بیان توضیحاتی پرداخت. وی گفت: تدریس در این دوره با حداقل تأکید بر روی مباحث نظری و تأکید بیشتر بر مباحث عملی انجام می‌گیرد. این دوره از 100 ساعت آموزشی و 300 ساعت کارورزی تشکیل شده است.
مدیر مرکز روانشناسی ورزش آکادمی در پایان و ضمن پاسخگویی به سوالات و ابهامات شرکت‌کنندگان گفت: فضای این دوره کاربردی و مهارتی است، فضای به کارگیری آن چیزی است که آموخته‌اید.گواهی‌نامه حضور در این دوره نیز از اعتبار بالایی برخوردار است اما به عقیده بنده ارزش دانش، قابلیت و مهارت‌هایی که شما عزیزان پس از پایان این دوره کسب خواهید کرد از این گواهی‌نامه بسیار بالاتر است.






 





۲۴ بهمن ۱۴۰۲ ۱۴:۲۷
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید