آکادمی باید تلفیقی از علم و عمل برای توسعه ورزش قهرمانی باشد

آکادمی باید تلفیقی از علم و عمل برای توسعه ورزش قهرمانی باشد
روز گذشته چهارمین سمینار بین المللی پیشگیری از آسیب های ورزشی و بیماری ها در چهار محور اصلی پیشگیری از آسیب های ورزشی، مرگ ناگهانی در ورزشکاران، نقش تغذیه در پیشگیری از آسیب ورزشکاران و روانشناسی ورزشکاران آسیب دیده برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی آکادمی ملی المپیک، دکتر فرهاد صدر رئیس آکادمی ملی المپیک در جریان برگزاری مراسم افتتاحیه این سمینار، ضمن تشکر و قدردانی از عوامل برگزاری اظهار داشت: از فعالیت بنده در جمع همکاران آکادمی و کمیته ملی المپیک نزدیک به هشت ماه گذشته است. از همان ابتدای امر یکی از مباحثی که با توجه به ساختار آکادمی و همچنین مبانی علمی در سطح ملی و بین المللی خیلی ضروری به نظر می آمد، این بود که بتوانیم آکادمی ملی المپیک را هر چه بیشتر تبدیل به مجموعه ای کنیم که تلفیقی از علم و عمل برای توسعه ورزش قهرمانی باشد.
وی افزود: این هدف و چشم انداز، الزاماتی دارد که یکی از این ملزومات، ایجاد بسترهایی است که متخصصین و اندیشمندان علمی در هر حوزه ای که مرتبط با سازمان است با افراد حرفه ای مرتبط با آن حوزه در خارج از سازمان امکان تبادل نظر، تبادل تجربیات و ارائه دانش روز را داشته باشند تا این تلفیق به صورت اجرایی و عملیاتی اتفاق بیفتد.
دکتر صدر ضمن اشاره به فعالیت هایی که پیش از این در آکادمی انجام شده است گفت: ما تلاش کرده ایم این مسیر را با جدیت بیشتری ادامه دهیم که یکی از این موضوعات، بحث سمینار بین المللی پیشگیری از آسیب‌های ورزشی بود که می بایست با حضور پر رنگ سخنرانان برجسته خارجی در این حوزه همراه باشد.
وی با بیان اینکه بحث هایی که در این سمینار ارائه می شود کاملاً تخصصی است و با فضای همایش هایی که در آنها کمیت اهمیت دارد قائدتاً باید متفاوت باشد گفت: در این قبیل سمینارهای علمی که امروز در حال برگزاری است، جمعی محدود از افرادی که در حوزه علم و عمل و در خصوص این موضوع (پیشگیری از آسیب) به طور اختصاصی کار می کنند در کنار هم جمع می شوند تا ضمن تبادل اطلاعات، از دستاوردهای جدید و دانش روز چه در داخل و چه خارج از کشور آشنا می شوند.
وی تصریح کرد: ارائه خدمات تخصصی مبتنی بر مبانی علمی روز از دیگر مأموریت های اصلی در مجموعه آکادمی است که با توجه به رویکرد تیم جدید مدیریتی در کمیته ملی المپیک و حتی در مجموعه مدیریتی ورزش کشور به ویژه در حوزه ورزش قهرمانی در همین راستا، سعی داریم در فعالیت های آکادمی مقوله ارزیابی عملکرد ورزشکاران تیم های ملی را با قوت بیشتری پیش ببریم که از مهمترین آنها ارزیابی ریسک بروز آسیب های ورزشی می باشد.
ما در آکادمی ملی المپیک برای تیم های المپیکی ارزیابی هایی را در سه مقوله اصلی ارزیابی های پزشکی (معاینات فیزیکی، تغذیه، روانشناسی و ...)، ارزیابی های آمادگی جسمانی و ارزیابی ریسک بروز آسیب های ورزشی تعریف و طراحی کرده ایم که ضمن تصویب در ستاد پشتیبانی بازی های المپیک، به مرحله اجرا رسانده‌ایم. البته از ظرفیت علمی دانشگاه‌های شهید بهشتی، دانشگاه های تهران، مشهد، تبریز و ... و همچنین تجربیات اعضای کادرفنی تیم های ملی برای این ارزیابی ها و بهبود عملکرد تیم های ملی بهره لازم را می بریم.
رئیس آکادمی ملی المپیک در ادامه گفت: از همین امروز برای سمینارهای بعدی و با محورهایی گسترده تر باید برنامه ریزی کنیم و حتی به موازات این سمینار علمی، می‌توانیم برای برگزاری همایش های بزرگتری که هر سه مقوله پزشکی، ارزیابی های آمادگی جسمانی و پیشگیری از آسیب را در بر بگیرد برنامه ریزی داشته باشیم.
ما در آکادمی ملی المپیک به عنوان نهادی علمی-عملیاتی باید تلاش کنیم تا هم در خدمت جامعه تخصصی و حرفه ای باشیم و هم جامعه علمی-دانشگاهی تا در نهایت بتوانیم بهترین نتیجه و دستاورد را برای تیم های ملی به عنوان هدف نهایی داشته باشیم.
وی در پایان ضمن ابراز امیدواری از اینکه این سمینار برای شرکت کنندگان مثمر ثمر واقع شود اظهار داشت: هر گونه ایده و پیشنهادی که در خصوص پنجمین سمینار پیشگیری از آسیب، همایش چند وجهی که پیش از این اشاره کردم و همچنین ابعاد مختلف خدماتی که آکادمی ملی المپیک به جامعه مخاطب می دهد دارید را به ما ارائه کنید تا در برنامه های آتی مدنظر قرار دهیم.  
۱۸ بهمن ۱۴۰۲ ۱۵:۱۸
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید