توسط مرکز روانشناسی ورزشی آکادمی ملی المپیک برگزار شد: دومین جلسه مشاوره گروهی ورزشکاران تیم های ملی

توسط مرکز روانشناسی ورزشی آکادمی ملی المپیک برگزار شد: دومین جلسه مشاوره گروهی ورزشکاران تیم های ملی
مرکز روانشناسی ورزشی آکادمی ملی المپیک اقدام به برگزاری مشاوره های گروهی به ورزشکاران تیم های ملی رشته های مختلف ورزشی کرده است.
به گزارش روابط عمومی آکادمی ملی المپیک، خانم دکتر آیینی مدرس این جلسات در خصوص هدف و رویکرد مرکز روانشناسی در برگزاری این جلسات مشاوره ای به صورت گروهی گفت: این جلسات برای توسعه شناخت ورزشکاران از تغییر رفتار خود و نیز مهارت های ارتباطی و همچنین توجه به نقاط ضعف و قوت آنها برنامه ریزی و در حال برگزاری می باشد.
وی افزود: زمانی که ورزشکار توانایی مواجهه با واقعیت را نداشته باشد، دچار مشکلات زیادی می شود و از این رو به طرزی ناخود‌آگاه تصمیم به فرار از واقعیت می گیرد. لذا در جلسات گروهی با توجه به تنوع رشته های ورزشی، ورزشکاران شرکت کننده با تجربیات و عکس العمل دیگر ورزشکاران در مواجهه با  رویدادهای چالش برانگیز آشنا می شوند. 
خانم دکتر آیینی در ادامه اظهار داشت: این مهم به آنها کمک می کند که با شنیدن تجربیات ورزشکاران موفق در این زمینه، کمتر احساس نا امیدی کرده و آنها را به عنوان الگو قرار دهند.
وی در نهایت بر این نکته تأکید کرد که این تعامل گروهی که با بحث و تبادل نظر شرکت کنندگان در جلسات مذکور همراه می شود، فضای امنی را فراهم می آورد تا ورزشکاران رفتارها و اقدامات خود را در مواجهه با چالش‌های پیش آمده با امنیت کامل در گروه روایت کنند.
گفتنی است روز گذشته دومین جلسه مشاوره گروهی ورزشکاران تیم های ملی با حضور 22 ورزشکار ملی پوش از 7 رشته ورزشی در محل آکادمی ملی المپیک برگزار شد. 
از مهمترین مباحثی که در این جلسات مطرح و شرکت کنندگان با آن آشنا می شوند می توان به این موضوعات اشاره کرد: 
ارائه تکنیک های ورزشی، تصویرسازی-بررسی نشخوارهای فکری و خودگویی مثبت، بالا بردن اعتماد به نفس و عزت نفس، ایجاد انگیزه، به اشتراک گذاشتن تجربیات، ارائه تکنیک های مهارت های اجتماعی، تحلیل کتاب و بیوگرافی ورزشکاران موفق دنیا و در نهایت پرسش و پاسخ.
 
۲۲ آذر ۱۴۰۲ ۱۹:۰۱
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید