بازدید دبیرکل کمیته ملی المپیک از تمرینات آماده سازی تیم ملی بسکتبال سه نفره آقایان در آکادمی ملی المپیک

بازدید دبیرکل کمیته ملی المپیک از تمرینات آماده سازی تیم ملی بسکتبال سه نفره آقایان در آکادمی ملی المپیک
صبح امروز دکتر سید مناف هاشمی دبیرکل کمیته ملی المپیک به همراه دکتر فرهاد صدر سرپرست آکادمی ملی المپیک، محسن بیرانوند سرپرست مرکز نظارت بر تیم های ملی و جواد داوری رئیس فدراسیون بسکتبال از تمرینات آماده سازی تیم ملی بسکتبال سه نفره آقایان اعزامی به بازی های آسیایی هانگژو در آکادمی ملی المپیک بازدید کردند.
به گزارش روابط عمومی آکادمی ملی المپیک، در ابتدای این بازدید دکتر هاشمی ضمن بیان این مطلب که بسکتبال سه نفره نیز مانند دیگر رشته های ورزشی گروهی و توپی از اقبال بالا و توجه ویژه ای در نزد عموم مردم برخوردار است گفت: وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک دوشادوش و کنار شما عزیزان هستند و توجهات این دو نهاد و متولی ورزش در مبحث بودجه ای و مالی در راه آماده سازی تیم های اعزامی به رویدادهای مهم نظیر بازی های آسیایی بیشتر از گذشته است.
وی افزود: در آخرین جلسه هیأت اجرایی کمیته ملی المپیک مقرر شد علاوه بر پاداش خوبی که برای قهرمانان اعزامی به این بازی ها در نظر گرفته شده است، پیش از اعزام به هانگژو مبلغی را به حساب این قهرمانان واریز کنیم.
هاشمی در پایان ابراز داشت: ملت ایران و خادمان شما در کمیته ملی المپیک برای موفقیت شما عزیزان در مسابقات پیش رو آرزوی توفیق دارند.
جواد داوری رئیس فدراسیون بسکتبال نیز ضمن خوش آمدگویی به دبیرکل کمیته ملی المپیک به منظور حضور در اردوی آماده سازی تیم ملی بسکتبال سه نفره، به ارائه توضیحاتی در خصوص شرایط و نحوه آماده‌سازی این تیم پرداخت و گفت: با توجه به پروتکل های مسئولین برگزار کننده این بازی ها، رقابت های بسکتبال سه نفره در رده سنی زیر 23 سال برگزار خواهد شد.
وی افزود: ظرف یکی دو روز آینده نیز اعضای تیم بسکتبال سه نفره به منظور کسب آمادگی بیشتر به صربستان اعزام خواهند شد و پس از اردویی کوتاه مدت در این کشور به ایران بازخواهند گشت تا بلافاصله برای حضور در بازی های آسیایی عازم چین شوند.
در ادامه لوکا کاروالیو سرمربی برزیلی این تیم در رابطه با وضعیت آمادگی تیم و آنالیزی که توسط کادرفنی تیم ملی بسکتبال سه نفره بر روی تیم‌های هم گروه ایران در این بازی ها صورت گرفته به ارائه توضیحاتی پرداخت.
وی ضمن اشاره به اینکه تمرینات تیم ایران خیلی زودتر از دیگر تیم های آسیایی برای این رویداد مهم آغاز شده است گفت: چین، ژاپن و مغولستان رقبای اصلی ایران در این مسابقات خواهند بود. ما قطعاً شانس کسب مدال را داریم و برای کسب مدال طلا به هانگژو خواهیم رفت.
شایان ذکر است تیم ملی بسکتبال سه نفره ایران در بازی های آسیایی هانگژو و در گروه B با تیم‌های کره جنوبی، ژاپن، ترکمنستان و مالدیو هم گروه است و اعضای این تیم سوم مهرماه در نخستین دیدار به مصاف کره جنوبی خواهند رفت.
محمد مهدی رحیمی، احسان دلیر زهان، علیرضا شریفی، بهشاد عرب زاده و امیرحسین یازرلو پنج اردونشین این تیم را تشکیل می دهند که از هفته گذشته تمرینات خود را در آکادمی ملی المپیک و زیر نظر لوکا کاروالیو (سرمربی) و محمد سیستانی (مربی) این تیم پیگیری می کنند.

۱۹ شهریور ۱۴۰۲ ۱۴:۰۷
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید