برگزاری نشست هم اندیشی شورای عالی استان ها با کمیته ملی المپیک

برگزاری نشست هم اندیشی شورای عالی استان ها با کمیته ملی المپیک
با حضور محمود خسروی وفا رئیس کمیته ملی المپیک، پرویز سروری رئیس شورای عالی استان ها، دکتر سید مناف هاشمی دبیرکل کمیته ملی المپیک، علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی، دکتر نصرالله سجادی مشاور عالی رئیس کمیته ملی المپیک، دکتر صدر سرپرست آکادمی ملی المپیک، علیرضا بیرانوند سرپرست مرکز نظارت بر تیم های ملی و اعضای شورای عالی استان ها در سالن استاد فارسی آکادمی ملی المپیک، نشست هم اندیشی شورای عالی استان ها با کمیته ملی المپیک برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی آکادمی ملی المپیک، در ابتدای این نشست حاج محمود خسروی وفا رئیس کمیته ملی المپیک گفت: چندین سال قبل در کمیته ملی پارالمپیک با شورای عالی استانها همکاری بزرگی را انجام دادیم که ساختار آن مشخص و به نمایندگان شورای عالی استانها نیز ابلاغ شد که این عزیزان در تمامی روستاها، شهرستان ها و استان های مربوطه فعالیت های ویژه ای را برای ورزش معلولین انجام دهند.
وی در ادامه با ذکر مثال هایی به انتقاد برخی از اعضای شواری عالی استان ها در خصوص وجود تبعیض بین ورزشکاران تهرانی و دیگر استان های کشور پاسخ داد و گفت: موضوع تبعیض در ورزش خلاف خواسته ها و جزو موضوعات اولیه و مورد تأکید کمیته بین المللی المپیک است که باید تمامی امکانات ورزشی بین همه مردم کشورها به صورت مساوی تقسیم شود.
رئیس کمیته ملی المپیک در ادامه افزود: ما در کمیته ملی المپیک از این فرصت پیش آمده (برگزاری نشست مذکور) نهایت استفاده را خواهیم برد و در آینده ای نزدیک همکاری های مشترکی را در زمینه های گوناگون با شما عزیزان در استان های مختلف انجام خواهیم داد.
برگزاری مشترک بزرگداشت روز جهانی المپیک در تمامی استان ها از جمله این همکاری های مشترک بود که رئیس کمیته ملی المپیک به آن اشاره کرد.
دکتر سید مناف هاشمی دبیرکل کمیته ملی المپیک در این نشست ضمن خوش آمدگویی به رئیس و اعضای شورای عالی استانها، هدف از برگزاری این نشست را شناخت بیشتر میهمانان این نشست از حوزه ورزش و خصوصاً کمیته ملی المپیک عنوان کرد و گفت: نشست و تعاملاتی که امروز به آن دست خواهیم یافت یکی از برنامه‌های مورد تأکید کمیته بین المللی المپیک (IOC) در خصوص حوزه های مختلف فرهنگی است.
وی تلاش های پنج سال گذشته در این کمیته که به منظور حضوری موفق در بازی های آسیایی هانگژو انجام گرفته را حرکتی به سمت ارتقاء جایگاه جمهوری اسلامی ایران در بین کشورهای آسیایی عنوان کرد و در ادامه به صورت مختصر به تفاوت های نقش کمیته ملی المپیک ایران و کمیته های ملی المپیک سایر کشورها پرداخت.
دکتر هاشمی به تجربه چندین ساله خود در شورای عالی استان ها اشاره کرد و در پایان ضمن ابراز امیدواری از اینکه برگزاری این نشست راهی به سوی موفقیت بیش از پیش در ورزش کشور باشد ابراز داشت: بنده از نقش موثر شما مطلع هستم. ما در کمیته ملی المپیک تلاش خواهیم کرد تا با کمک شما عزیزان بهترین های رشته های مختلف ورزشی در استان ها شناسایی کنیم تا در سطح ملی شاهد حضور قهرمانان ملی بیشتری باشیم که کمک به بالا بردن پرچم عزیزمان در عرصه های مختلف بین المللی کنند.
پرویز سروری رئیس شورای عالی استان ها از دیگر سخنرانان این نشست بود که واقف بودن دکتر مناف هاشمی از موضوعات شورای عالی استان ها را زمینه ای برای تعاملات بیشتر این شورا با کمیته ملی المپیک عنوان کرد و اظهار داشت: در گذشته به ورزش به عنوان عاملی در جهت تفریح و اوقات فراغت نگاه می شد اما امروزه علاوه بر بحث مدال و مقام، ورزش می تواند عاملی برای وحدت و نشاط گسترده اجتماعی باشد.
وی نشست امروز را دلیلی برای تعاملات بیشتر بین مدیریت شهری (شوراها و شهرداری ها) و جامعه ورزش خصوصاً کمیته ملی المپیک عنوان کرد و در ادامه به ذکر نکاتی در رابطه با نقش دولت و شهرداری ها در ورزش پرداخت.
رئیس شورای عالی استان ها در پایان خطاب به اعضای این شورا ابراز داشت: ما می توانیم از ظرفیت بالای ورزش همگانی استان‌ها در پیشرفت ورزش قهرمانی گام های موثری را برداریم تا زمینه ساز موفقیت در ورزش کشور باشیم.
لازم به ذکر است در ادامه این نشست دکتر نصرالله سجادی مشاور عالی رئیس کمیته ملی المپیک در خصوص نقش، جایگاه و ساختار کمیته ملی المپیک و در ادامه علیرضا بیرانوند نیز در رابطه با کاروان اعزامی ورزش ایران به بازی های آسیایی هانگژو توضیحاتی را به حاضرین ارائه دادند.
گفتنی است در پایان نیز جلسه پرسش و پاسخی با حضور رئیس و اعضای شورای عالی استان ها و همچنین مدیران کمیته ملی المپیک برگزار شد.       
۱۸ اَمرداد ۱۴۰۲ ۱۷:۴۳
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید