الگوی حرکتی بهینه شوت روی پای فوتبال ، اولین پژوهش کاربردی بخش بیومکانیک و مهندسی ورزش آکادمی در سال 88

الگوی حرکتی بهینه شوت روی پای فوتبال ، اولین پژوهش کاربردی بخش بیومکانیک و مهندسی ورزش آکادمی در سال 88
بخش بیومکانیک و مهندسی ورزش آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک در سال جدید نسبت به انجام چهار پژوهش کاربردی در شش ماهه اول سال اقدام می نماید.
به گزارش روابط عمومی آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک، دکتر الهام شیرزاد دبیر بخش بیومکانیک ورزشی مرکز سنجش و توسعه قابلیتهای جسمانی آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک در خصوص این پژوهش ها گفت: براساس بررسی های انجام شده و نیاز های موجود در رشته های گوناگون ورزشی و به منظور هرچه نزدیک تر کردن علم و ورزش، این بخش نسبت به اجرای چهار پژوهش کاربردی در شش ماهه نخست سال اقدام می نماید.
وی ادامه داد: پژوهش های کاربردی در رابطه با شوت روی پای فوتبال، استارت و سرعت بیشتر دوندگان، پرتاب دیسک و تنیس میدانی چهار طرحی پژوهشی این بخش است که در حال انجام می باشد. 
دکتر شیرزاد در ادامه در خصوص روند کارهای انجام شده در این خصوص گفت: در پژوهش شوت روی پای فوتبال مراحل مقدماتی و بررسی های اولیه انجام شده و در مرحله انجام آزمون های بیومکانیکی می باشیم و تاکنون از 5 بازیکن خانم که همگی از اعضاء تیم ملی فوتبال می باشند تست گرفته شده است.
وی افزود : این پژوهش ها بصورت مشترک با کارشناسان بخش بیومکانیک و دانشجویان کارشناسی ارشد رشته مهندسی ورزش دانشگاه امیر کبیر در حال بررسی و اجرا می باشد و درنهایت نتایج آن به جامعه ورزش کشور اعلام خواهد شد.
۱۲ اردیبهشت ۱۳۸۸ ۰۸:۰۱
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید