موضوع پیشگیری از آسیب، یکی از ضروریات ورزش قهرمانی است

موضوع پیشگیری از آسیب، یکی از ضروریات ورزش قهرمانی است
دکتر کیکاوس سعیدی دبیرکل کمیته ملی المپیک و سرپرست آکادمی ملی المپیک ضمن حضور در دومین وبینار بین المللی پیشگیری از آسیب های ورزشی، نکاتی را در خصوص ضرورت بکارگیری مبحث پیشگیری از آسیب در ورزش قهرمانی بیان کرد.
به گزارش روابط عمومی آکادمی ملی المپیک، دکتر سعیدی ضمن تقدیر از دکتر رضا قراخانلو به عنوان بنیان‌گذار دپارتمان پیشگیری از آسیب در آکادمی و همچنین دکتر محمد حسین علیزاده به عنوان مسئول این دپارتمان و مدیر وبینار مذکور گفت: موضوع پیشگیری از آسیب یکی از ضروریات ورزش قهرمانی است.
وی ضمن اشاره به سابقه چهل ساله خود در ورزش کشور به عنوان ورزشکار، مربی، داور و مدیر افزود: اگر ورزشکاری می خواهد در رویدادی مانند المپیک یا بازی های آسیایی موفق شود، باید به چند نکته اساسی مانند انگیزش، آمادگی جسمانی (به عنوان پایه ورزش قهرمانی)، آمادگی ذهنی و روانی، شرایط اعزام مانند پرواز زدگی، تغذیه و ... توجه ویژه ای کند. آشنایی با تکنیک های پیشگیری از آسیب نیز از این قائده مستثنی نیست.
دکتر سعیدی در ادامه به اهمیت توجه به علم تمرین و اینکه یک ورزشکار زمانی که تمرینات پر فشاری را انجام می دهد و در نهایت به اوج آمادگی می رسد مستعد مصدومیت است اشاره کرد و گفت: بنده تا زمانی که در آکادمی و کمیته ملی المپیک مسئولیت دارم، به طور جدی از موضوع پیشگیری از آسیب حمایت خواهم کرد و امکانات تخصصی آکادمی به صورت 100 درصد در اختیار شما خواهد بود.
وی با بیان اینکه هم اکنون دپارتمان پیشگیری با چند فدراسیون در حال همکاری است و باید باقی فدراسیون‌ها را به همکاری بیشتر با این دپارتمان ترغیب کنیم اظهار داشت: برخی ورزشکاران المپیکی (دارندگان شانس مدال) چه پیش از اعزام و چه در حین برگزاری رویداد المپیک با مصدومیت هایی جدی مواجه شدند که بنده به جرأت می گویم با استفاده از ریسک فاکتورها و تخصص شما عزیزان در این دپارتمان می توانستیم احتمال آسیب ها را پیش‌بینی و حتی به صفر برسانیم.
دکتر سعیدی در پایان ابراز داشت: امیدوارم برنامه های آموزشی اینچنینی استمرار داشته باشد و نتیجه کار شما عزیزان در سه رویداد مهم پیش‌روی ورزش ایران، یعنی بازی های کشورهای اسلامی، بازی های آسیایی هانگ ژو و بازی های آسیایی جوانان چین بیش از پیش نمود پیدا کند.  


۲۹ دی ۱۴۰۰ ۱۰:۲۹
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید