آموزش و کمک به ارتقاء سطح دانش مربیان، رسالت و از وظایف اصلی آکادمی ملی المپیک است

آموزش و کمک به ارتقاء سطح دانش مربیان، رسالت و از وظایف اصلی آکادمی ملی المپیک است
دکتر کیکاوس سعیدی دبیرکل کمیته ملی المپیک و سرپرست آکادمی ملی المپیک، صبح امروز و ضمن حضور در کلاس آموزشی بیست و هشتمین دوره مربیگری بدنساز آکادمی، آموزش و کمک به ارتقاء سطح دانش مربیان را رسالت و از وظایف اصلی آکادمی ملی المپیک عنوان کرد.
به گزارش روابط عمومی آکادمی ملی المپیک، دکتر سعیدی ضمن حضور در جمع شرکت کنندگان و تشکر از عوامل برگزاری و اساتید دوره گفت: همه ما قبول داریم که ورزش، امروز یک علم است و آمادگی جسمانی شالوده ورزش قهرمانی است.
وی ضمن اشاره ای کوتاه به تفاوتهای بین مربی بدنساز و مربی فنی و بیان این نکته که یک مربی فنی علاوه بر استفاده از دانش، نبوغ ذاتی و تجربه خود تا رسیدن به سکوی افتخار توسط ورزشکار، باید از دانش مدیریت نیز بهره ببرد گفت:
بنده تا به حال نشنیده ام که مربی بدنساز صاحب نامی از خارج از کشور بیاید و از دانش او در جهت آماده سازی تیم ها استفاده کنیم و باید گفت تقریباً تمامی فدراسیون های ما متکی به دانش مربیان بدنساز ایرانی هستند. دلیل این امر آن است که دانش مربی بدنساز با توجه به استفاده از دستگاه های پیشرفته در این حوزه، کاملاً استاندارد است و مربیان بدنساز با روزآمدسازی دانش خود، از آخرین نظریات علمی در جهت پیشبرد هدف خود که همانا مهیا نمودن ورزشکار از جهت آمادگی جسمانی است استفاده می کنند.
دکتر کیکاوس سعیدی دبیرکل کمیته ملی المپیک و سرپرست آکادمی ملی المپیک در ادامه ابراز داشت: باید مربیان بومی را باور کرده و به جوانان این حوزه میدان بدهیم و از فدراسیون ها بخواهیم از ظرفیت های این عزیزان در بحث بدنسازی تیم های ورزشی استفاده کنند.
وی آموزش و کمک به ارتقاء سطح دانش مربیان را رسالت و از وظایف اصلی آکادمی ملی المپیک عنوان کرد و خطاب به شرکت کنندگان این دوره اظهار داشت: در هر جای دنیا مدارک آکادمی های المپیک از معتبرترین مدارک علمی_ورزشی است. شما عزیزان با پایان این دوره، یک اندوخته و تجربه جدیدی را بدست خواهید آورد. این امر (کسب دانش روز) نباید از سوی شما متوقف شود بلکه باید دائماً خود را با دانش روز همسان کنید.
دکتر سعیدی در پایان و ضمن بیان این جمله که امروزه برای کسب افتخار و رسیدن به سکوهای قهرمانی، مولفه‌های زیادی مانند تغذیه، روانشناسی و آمادگی جسمانی دخیل هستند گفت: کار شما با ارزش و رسالتتان سنگین است. ورزش کشور، امروز نیازمند این است که شما در شهرهای خود (متفاوت تر از گذشته) به تربیت ورزشکاران بپردازید چراکه آغاز پیشرفت و اصل ورزش قهرمانی، در استان ها کلید می خورد.
لازم به ذکر است پیش از صحبت های دکتر سعیدی، محمدرضا اویسی معاونت آموزش و پژوهش آکادمی ملی المپیک، گزارش مختصری از روند شکل گیری این دوره (اعلام فراخوان، آزمون های ورودی و ...) به حاضرین ارائه داد و ابراز داشت: از بهترین اساتید حوزه بدنسازی که علاوه بر عضویت در هیأت علمی دانشگاه ها دارای سالیان سال تجربه در این زمینه می باشند برای تدریس در این دوره 11 روزه استفاده شده است.
وی افزود: پس از پایان این دوره، شرکت کنندگان در آزمون های تئوری و عملی حضور خواهند یافت و افرادی که موفق به کسب نمره قبولی شوند، گواهینامه پایان دوره بیست و هشتمین دوره مربیگری بدنساز آکادمی ملی المپیک را دریافت خواهند کرد.

بدنساز دسته جمعی 28
۷ دی ۱۴۰۰ ۱۳:۳۱
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید