دکتر کیکاوس سعیدی: روانشناسی یکی از مولفه ها و نیازهای اصلی ورزش کشور است

دکتر کیکاوس سعیدی: روانشناسی یکی از مولفه ها و نیازهای اصلی ورزش کشور است
با پیام ویدیویی دکتر کیکاوس سعیدی دبیرکل کمیته ملی المپیک و سرپرست آکادمی ملی المپیک که به همراه تیم ملی کاراته در خارج از کشور به سر می برد، دومین همایش خدمات روانشناختی ورزشی ویژه ورزشکاران حرفه ای آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی آکادمی ملی المپیک ، دکتر سعیدی در این پیام گفت: امروز و با اهتمام دکتر واعظ موسوی و همکاران ما در آکادمی ملی المپیک، شاهد برگزاری دومین همایش خدمات روانشناختی ورزشی ویژه ورزشکاران حرفه ای هستیم. بنده امیدوارم ره آورد این همایش ره آوردی علمی و کاربردی برای ورزش کشور باشد.
وی ضمن اشاره به این موضوع که باید توجه داشت روانشناسی یکی از مولفه ها و نیازهای اصلی ورزش کشور است و باید بیشتر به آن پرداخت افزود: با حضور اساتید، پژوهشگران و صاحب نظران، کارگاه ها و دوره هایی با این موضوع برگزار خواهیم کرد و امیدواریم از تجربیات حاصل از برگزاری این کلاس های آموزشی در جهت پیشرفت ورزش استقاده شایانی شود.
وی در پایان و ضمن عذرخواهی از عدم حضور در این همایش ابراز داشت: با مشاوره های روانشناسی به ورزشکاران می توان قهرمانان را در شرایط روحی و روانی مطلوبی برای حضور در میادین بین المللی قرار داد.
همچنین در جریان برگزاری مراسم افتتاحیه این همایش، خانم دکتر لیموچی نایب رئیس بانوان کمیته ملی پارالمپیک، آماده سازی روانی، آمادگی جسمانی و آمادگی تکنیکی و تاکتیکی را سه رکن اصلی برای موفقیت ورزشکاران در میادین مختلف ورزشی عنوان کرد و گفت: در برخی رشته های ورزشی مانند تنیس روی میز می توان گفت آمادگی روانی تا 80 درصد می تواند در موفقیت ورزشکار سهم ایفا کند.
وی ضمن بیان اینکه با تقویت این ارکان در تمامی رشته های مختلف ورزشی می توان شاهد موفقیت های بیشتر و چشمگیری در عرصه های مختلف ورزشی باشیم گفت: باید چاره ای اندیشیده شود تا از سنین 9 یا 10 سالگی و در پایگاه های استعدادیابی، به بحث روانشناسی ورزش پرداخت.

روانشناسی

شایان ذکر است در ادامه این مراسم افتتاحیه، دکتر تجاری رئیس دانشکده تربیت بدنی دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز و دکتر خسرو حمزه عضو کمیسیون روانشناسی ورزشی کمیته ملی المپیک نکاتی را در خصوص اهمیت برگزاری این همایش علمی به حاضرین ارائه کردند.

۱ دی ۱۴۰۰ ۱۴:۲۴
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید