حضور اعضای تیم ملی تکواندو نوجوانان در آزمون های آسیب شناسی و بیومکانیک ورزشی آکادمی ملی المپیک

حضور اعضای تیم ملی تکواندو نوجوانان در آزمون های آسیب شناسی و بیومکانیک ورزشی آکادمی ملی المپیک
5 هوگوپوش تیم ملی تکواندو نوجوانان پسر اعزامی به اردوی مشترک روسیه، با حضور در آکادمی ملی المپیک در آزمون های آسیب شناسی و بیومکانیک ورزشی دپارتمان پیشگیری از آسیب های ورزشی مرکز پزشکی ورزشی شرکت کردند.
به گزارش روابط عمومی آکادمی ملی المپیک، خانم پریسا نمازی از اعضای دپارتمان پیشگیری از آسیب های ورزشی آکادمی ملی المپیک در خصوص انجام این آزمون ها گفت: پس از انجام مذاکراتی که بین دپارتمان پیشگیری از آسیب های ورزشی و فدراسیون تکواندو انجام گرفت، مجید نیری دبیر این فدراسیون در نشستی مشترک با اعضای دپارتمان حضور یافت.

در پایان با تفاهمی که صورت گرفت، مقرر شد به منظور دستیابی به اهداف کوتاه مدت، ملی پوشان تیم های ملی تکواندو در هر دو بخش آقایان و بانوان و در تمامی رده های سنی در آزمون های ارزیابی پیشگیری از آسیب و بیومکانیک ورزشی حضور پیدا کنند.

در همین راستا اعضای تیم ملی تکواندو نوجوانان پسر که برای برپایی اردویی مشترک به کشور روسیه اعزام خواهند شد، به عنوان اولین گروه در این آزمون ها حضور یافتند.

نمازی هدف اصلی از انجام آزمون های مذکور را چنین عنوان کرد: پس از انجام این ارزیابی ها، طی تمرینات، اردوها و مسابقات یک ثبت آسیب خواهیم داشت و سپس بعد از بازگشت اعضای تیم، ارزیابی تکمیلی را انجام خواهیم داد تا ضمن در جریان قرار گرفتن از پیشرفت بازیکنان، روی ضعف ها و قوت هایشان کار کنیم و بدانیم چه فاکتورهایی را باید توسعه دهیم.

نمازی افزود: طبق برنامه ریزی های انجام گرفته در دپارتمان پیشگیری از آسیب های ورزشی، مقرر است این برنامه برای تمام فدراسیون ها و رشته های مختلف ورزشی انجام شود تا انشاالله بتوانیم تمام ورزشکاران را در این رابطه پوشش دهیم.

آزمون های آسیب شناسی شامل: تست FMS برای سنجش عملکرد بازیکنان (جهت پیشبینی آسیب های احتمالی)، تست تعادل ایستا برای به  دست آوردن سطح تعادل ثابت ورزشکاران، تست قدرت عضلات چهار سر و همسترینگ و آزمون های بیومکانیک که با سرپرستی خانم دکتر الهام شیرزاد متخصص این حوزه و از اعضای دپارتمان انجام گرفت.

شایان ذکر است تیم ملی تکواندو نوجوانان پسر ایران با دعوت فدراسیون تکواندو روسیه و با ترکیبی پنج نفره متشکل از امیرعباس رهنما (وزن 48- کیلوگرم)، امیرحسین ملکی (وزن 55- کیلوگرم)، متین رضایی (وزن 63- کیلوگرم)، رضا کلهر (وزن 73- کیلوگرم) و ابوالفضل عباسی (وزن 73+ کیلوگرم) به همراه محمدرضا زوار سرمربی این تیم در اردویی مشترک با تکواندوکاران این کشور حضور پیدا می کند.

۲۷ خرداد ۱۴۰۰ ۱۲:۵۶
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید