دکتر صالحی امیری: برای رسیدن به قله توسعه، نیازمند انسان های توسعه یافته هستیم

دکتر صالحی امیری: برای رسیدن به قله توسعه، نیازمند انسان های توسعه یافته هستیم
دکتر صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک در جریان برگزاری هفتمین دوره پیشرفته مدیریت ورزشی، در رابطه با الگوی توسعه ملی توضیحاتی را به شرکت کنندگان ارائه کرد.
به گزارش روابط عمومی آکادمی ملی المپیک، دکتر صالحی امیری در ابتدای صحبت های خود ضمن تقدیر و تشکر از برگزارکنندگان دوره مذکور و اشاره به این نکته که جامعه ایران نیازمند یک بازاندیشی و نوسازی فکری است گفت: ما اگر می‌خواهیم الگوی توسعه را مبتنی بر اصل رضایتمندی، عقلانیت، قانونگرایی، شفافیت، اخلاق‌مداری و قواعد حکمرانی خوب پیش ببریم، باید بدانیم تجربه بشری امروز مفهوم حکمرانی خوب را برای اداره کشور بر ما دیکته کرده و نشان می دهد که ما با مسیر اصلی توسعه فاصله زیادی داریم.
وی افزود: اگر بنده بخواهم مجموعه مطالعه، دانش و قلم زنی خود در این خصوص را در یک جمله بنویسم، باید بگویم ما نیازمند به یک الگوی توسعه ملی هستیم.
دکتر صالحی امیری در ادامه و ضمن برشمردن اشکال توسعه گفت: اساس توسعه، توسعه انسانی است و دلیل عدم توسعه یافتگی جامعه ایران، عدم سرمایه گذاری بر روی توسعه انسانی است.
وی ضمن اشاره به شاخص های توسعه انسانی، سواد، قانونمندی و شفافیت را از ویژگی های انسان توسعه یافته عنوان کرد و گفت: ما برای رسیدن به قله توسعه، نیاز به انسان های توسعه یافته داریم.
رئیس کمیته ملی المپیک ویژگی های انسان توسعه یافته را چنین عنوان کرد: انسان توسعه یافته به دنبال وحدت، وفاق و انسجام ملی است. منافع جمعی را بر منافع فردی ترجیح می دهد. دارای شخصیت اجتماعی قابل تحسین است. رویکرد تعاملی و سازگاری دارد و در  نهایت انسان توسعه یافته از طریق گفتگو به حل مسائل خود و جامعه می پردازد.
شایان ذکر  است نخستین نشست از هفتمین دوره پیشرفته مدیریت ورزشی از صبح امروز آغاز، و طی هفت نشست دو روزه، به مدت هفت ماه ادامه خواهد داشت.  

۲۶ خرداد ۱۴۰۰ ۱۵:۱۶
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید