ارائه خدمات به نوجوانان، جوانان و زنان جزو اولویت های آکادمی ملی المپیک است

ارائه خدمات به نوجوانان، جوانان و زنان جزو اولویت های آکادمی ملی المپیک است
نشست صمیمی دکتر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه با متولیان ورزش کشور در سالن اجتماعات آکادمی ملی المپیک برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی آکادمی ملی المپیک، دکتر قراخانلو در جریان این نشست ضمن خیر مقدم به دکتر نوبخت، آکادمی ملی المپیک را مرکزی منحصر به فرد در زمینه توسعه علمی و فرهنگی ورزش به ویژه ورزش قهرمانی عنوان کرد و گفت: آکادمی ملی المپیک مرکز تمرینات برتر قهرمانان ورزشی است که توسط شورای المپیک آسیا شناسایی شده است.
وی افزود: در مرکز تمرینات برتر ما زمینه را فراهم می کنیم برای اینکه ورزشکاران عزیز ما به عنوان قلب المپیک، بتوانند تمریناتی هدفمند داشته باشند، به صورت علمی پایش و سنجش شده و از امکانات آکادمی مانند هتل، سالن های ورزشی و به ویژه از کارشناسان برتر ما استفاده بکنند.
دکتر قراخانلو در ادامه و به طور اختصار گزارش عملکردی از آکادمی را طی دو سال گذشته به دکتر نوبخت ارائه داد و گفت: در سال 98 حدود 36 هزار نفر از خدمات آکادمی ملی المپیک بهره مند شده اند. در سال 99 نیز علی‌رغم محدودیت هایی که به دلیل شیوع کرونا بوجود آمده است، با هماهنگی با مرکز نظارت بر تیم های ملی، فدراسیون های ورزشی و ستاد ملی مبارزه با کرونا، خدمات این مجموعه به قهرمانان و مربیان تیم های ملی در حال ارائه است.
بورسیه ورزشی امیدها و ستاره های آکادمی، حل چالش کمبود مربی بدنساز و روانشناس ورزشی خانم، چالش نوسازی و تخصصی شدن دوره های آموزشی و آزمون های آمادگی جسمانی، تشکیل دپارتمانهای پیشگیری از آسیب های ورزشی و قلب و ورزش، ایجاد مرکز فناوری ها در بخش بیومکانیک ورزشی، توسعه اجتماعی از طریق ورزش برای توانمند سازی کودکان حاشیه نشین و کم برخوردار، توسعه ارزش های المپیک، تدوین تاریخ شفاهی ورزش ایران، تشکیل شورای حفاظت از ورزشکاران و حضور موثر در کمیسیون فرهنگ و آموزش ANOC از مهمترین موضوعاتی است که ما به آن پرداخته ایم.
رئیس آکادمی ملی المپیک ضمن اشاره به این موضوع که ما در این مجموعه ضمن همکاری و تعامل با آکادمی بین المللی المپیک و کمیته بین المللی المپیک، در حال پشتیبانی از فدراسیون های ورزشی هستیم گفت: ارائه خدمات به نوجوانان، جوانان، زنان و حل چالش هایی از ورزش قهرمانی جزو اولویت های ما می باشند که خوشبختانه در این بخش، کرونا ما را متوقف نکرده و ما در حال حرکت به سمت جلو هستیم.

نشست صمیمی نوبخت
دکتر قراخانلو رئیس آکادمی ملی المپیک با اشاره به این موضوع که دولت تدبیر و امید و خصوصاً شخص آقای دکتر نوبخت تحت فشارهای زیادی هستند، از کمک های سازمان برنامه و بودجه برای بازسازی تأسیسات و ساختمان آکادمی تقدیر کرد و گفت: ساختمان آکادمی ملی المپیک قدمتی 17 ساله دارد و با مشکلات جدی دست و پنجه نرم می کند. لذا از شما به عنوان رئیس سازمان برنامه و بودجه درخواست می کنم ضمن نوسازی تجهیزات آکادمی از فرسوده شدن این وسایل که متعلق به قهرمانان تیم های ملی است جلوگیری نمایید.
دکتر قراخانلو در پایان خطاب به دکتر نوبخت گفت: با نگاه به ظرفیت های بالای سازمان برنامه و بودجه، از شما تقاضا می کنم کمک کنید تا مربیان داخلی برای آموزش در دوره های شش ماهه بین المللی در خارج از کشور  اعزام شوند تا ورزش کشور عزیزمان ایران از مربیان خارجی بی نیاز شود.
 

۱۲ مهر ۱۳۹۹ ۱۵:۳۵
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید