کارگاه غیر حضوری بازگشت به تمرین از دیدگاه پیشگیری از آسیب در شرایط پاندمی کرونا برگزار شد

کارگاه غیر حضوری بازگشت به تمرین از دیدگاه پیشگیری از آسیب در شرایط پاندمی کرونا برگزار شد
صبح امروز دپارتمان پیشگیری از آسیب های ورزشی مرکز پزشکی ورزشی آکادمی ملی المپیک، کارگاهی غیرحضوری را با عنوان بازگشت به تمرین از دیدگاه پیشگیری از آسیب، ویژه کادرفنی و اعضای تیم های ملی والیبال و بسکتبال برگزار کرد.
به گزارش روابط عمومی آکادمی ملی المپیک، در ابتدای این کارگاه دکتر مصطفی زارعی استادیار دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه شهید بهشتی ضمن بیان توضیحاتی در خصوص وضعیت کرونا در ایران، به پیشبینی‌های انجام گرفته در خصوص افزایش چشمگیر آسیب ها و کاهش چشمگیر رکوردهای ورزشکاران در المپیک آینده پرداخت.
وی کمک به کاهش آسیب ورزشکاران کاروان اعزامی ایران به المپیک را مهمترین هدف برگزاری این کارگاه عنوان کرد و توضیحاتی را در خصوص مزایا و معایب تمرین در خانه و استراتژی های بازگشت به ورزش پس از دوران بی تمرینی (در شرایط کرونا) بیان کرد.
دکتر زارعی عضو دپارتمان پیشگیری از آسیب های ورزشی آکادمی ضمن اشاره به اینکه ورزشکاران در هر یک هفته عدم فعالیت ورزشی، میزان 10 درصد از آمادگی خود را از دست می دهند مباحثی در مورد تأثیر بی‌تمرینی در ورزشکاران از جمله تغییرات سیستم های عضلانی، تأثیر بر سازگاری های فیزیولوژیکی ورزشکار، تغییرات تاندون ها، آسیب های لیگامنتی و آسیب کشاله ران را به شرکت کنندگان کارگاه ارائه کرد.
در ادامه دکتر مرتضی بهرامی نژاد مدیر مرکز سنجش و توسعه قابلیت های جسمانی آکادمی ملی المپیک از دیگر مدرسان کارگاه مذکور، ضمن ارائه توضیحاتی در رابطه با بار تمرین مناسب در بازگشت به روند تمرین و شرایط مسابقات پس از دوران کرونا، تعاریفی از متغیرها و محرک های تمرین، انواع متغیرهای برنامه تمرین و انواع بار تمرین در این دوران را ارائه کرد.
وی همچنین عوامل افزایش دهنده و عوامل کاهش دهنده ریسک آسیب های ورزشی را عنوان کرد و در پایان به نکاتی ضروری در تعیین بار و طراحی تمرین اشاره کرد.
در ادامه این کارگاه، دکتر علیرضا شهاب عضو کمیسیون پزشکی فدراسیون فوتبال و عضو دپارتمان پیشگیری از آسیب های ورزشی آکادمی، در خصوص سلامت تنفسی ورزشکاران در دوران پانادومی کرونا، کارکرد سیستم تنفسی و تأثیر کرونا بر این سیستم، چگونگی افزایش توانمندی ریه پیش از ابتلای احتمالی به این بیماری و تمرینات صحیح تنفس را توضیحاتی را به شرکت کنندگان کارگاه بیان کرد.
دکتر سید شمس الدین تقوی مدیر مرکز پزشکی ورزشی آکادمی و عضو دپارتمان پیشگیری از آسیب های ورزشی، آخرین مدرس کارگاه مذکور بود که به روش های انتقال بیماری کرونا، پروتکل های پیشگیری و نقش پیشگیری از ویروس کرونا در ورزشکاران نخبه و ملی پرداخت و پروتکل های ارائه شده از طرف ستاد مبارزه با کرونا را بازگو کرد.

۲۳ تیر ۱۳۹۹ ۱۴:۲۸
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید