آزمون تکنیک فرود همراه با غلط زدن در رشته ورزشی پارکور

آزمون تکنیک فرود همراه با غلط زدن در رشته ورزشی پارکور
بخش بیومکانیک ورزشی آکادمی ملی المپیک برای نخستین بار اقدام به انجام آزمون تکنیک فرود همراه با غلط زدن از پارکورکاران نخبه کرد.
به گزارش روابط عمومی آکادمی ملی المپیک، مهدی چراغی مسئول بخش بیومکانیک ورزشی آکادمی هدف از این آزمون را علاوه بر بررسی تکنیک و توصیف الگوی حرکتی فرود-غلط، مطالعه برخی عوامل خطرزای بیومکانیکی آسیب های اندام تحتانی در اجرای تکنیک پرش رول در پارکورکاران مرد ماهر عنوان کرد.
وی افزود: ارتباط متغیرهای کینماتیکی لحظه پرش با نیروهای وارده در لحظه فرود از مهمترین مواردی بود که در این آزمون مورد بررسی قرار گرفت.
چراغی در ادامه ابراز داشت: در این آزمون، متغیرهای بیومکانیکی مهم مورد نظر از قبیل زوایای مطلق و نسبی اندام تحتانی در لحظه فرود و نیروهای برشی و عمودی وارده بر مفاصل، توسط دو دوربین سرعت بالا و یک صفحه نیروسنج اندازه گیری شد که به صورت آنالیز کیفی، نرمی و روان بودن سه مرحله تولید (هنگام پرش)، جذب و پخش نیرو هنگام فرود بسیار مشهود بود.
گفتنی است آزمون مذکور با اجرای ماهرانه و سطح بالای سه برادر پارکورکار به نامهای سیروان، سامان و بهنام جلیلی که چهارده سال سابقه فعالیت متعهدانه در این رشته ورزشی را دارند همراه بود.

۱۹ تیر ۱۳۹۹ ۰۹:۰۵
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید