جنبه مادی‌گرایی جوامع امروز، شکوفایی استعدادهای کودکان از طریق ورزش را تهدید می‌کند

جنبه مادی‌گرایی جوامع امروز، شکوفایی استعدادهای کودکان از طریق ورزش را تهدید می‌کند
دکتر مهدی نمازی‌زاده استاد دانشگاه و عضو شورای سیاست‌گذاری حفاظت از ورزشکاران در برابر تعرض و سوء استفاده در ورزش، در خصوص اهمیت تشکیل این شورا و روند کار آن توضیحاتی را ارائه داد.
به گزارش روابط عمومی آکادمی ملی المپیک، دکتر نمازی‌زاده در گفتگویی کوتاه در این خصوص ضمن بیان این مطلب که فعالیت کودکان و نوجوانان در فضاهای ورزشی بر اساس فلسفه تعلیم و تربیت شکل گرفته است گفت: جوامع متحول شده‌اند و جنبه‌های مادی‌گرایی، ویژگی تعلیم و تربیت و شکوفایی استعدادهای کودکان از طریق مشارکت‌های تفریحی _ ورزشی را به صورت کاملاً جدی تهدید می‌کند.
وی افزود: گاهاً مشاهده می‌شود که حقوق حقه کودکان و نوجوانان و ورزشکاران در اثر سوء رفتار و اذیت و آزار در نظر گرفته نمی‌شود، به طوری که نونهالانی که بر اساس فلسفه ورزش باید به کمال رفتاری و استعدادهای خدادادی خود برسند، با گذر زمان آسیب‌های زیادی را دیده و به جای رشد و شکوفایی، تحت آزار و آسیب‌های جسمی و روانشناختی قرار می گیرند.
دکتر مهدی نمازی‌زاده استاد دانشگاه علوم ورزشی در ادامه و ضمن اشاره به این موضوع که جوامع اسلامی از این لحاظ دارای ریشه‌های بنیادی اخلاقی و تربیتی می‌باشند گفت: سعی ما در شورای سیاست‌گذاری حفاظت از ورزشکاران این است که دستورالعمل‌ها و اسناد موجود درکمیته بین‌المللی المپیک (IOC) و فدراسیون‌های جهانی که به منظور حفاظت از حقوق ورزشکاران تنظیم شده است را بومی‌سازی کنیم.
وی در ادامه افزود: ضمن رعایت بومی‌سازی این اسناد تلاش می‌کنیم تا با کمک مکتب اسلام و در کنار آن مکتب ورزش، از آزار و اذیت‌های احتمالی که موجب هتک حقوق و احتمالاً ضایع شدن حقوق ورزشکاران می‌شود جلوگیری کنیم.
دکتر نمازی‌زاده در پایان از زحمات دکتر قراخانلو عضو کمیسیون فرهنگ و آموزش آنوک، رئیس آکادمی ملی المپیک و نایب‌رئیس شورای مذکور و همچنین خانم ناهید کریمی مدیر پژوهش و مسئول واحد توسعه ارزش‌های المپیک آکادمی ملی المپیک و عضو شورای سیاست‌گذاری حفاظت از ورزشکاران، در جهت پیشبرد فعالیت‌های شورا و تنظیم صورت جلسات تقدیر و تشکر کرده و خروجی جلسات برگزار شده را قانع‌کننده و رضایت‌بخش عنوان کرد.
۳ تیر ۱۳۹۹ ۱۱:۳۳
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید