اولین دوره غیر حضوری کارگاه فانکشنال با رویکرد قهرمانی

اولین دوره غیر حضوری کارگاه فانکشنال با رویکرد قهرمانی

 

 

 

مرکز سنجش آکادمی ملی المپیک وپارالمپیک درتاریخ 12/3/99  اقـدام به برگـزاری اولین کارگاه مجازی و غیر حضوری تمرینات فانکشنال بخش تمرینات برتر ویژه مربیان و ورزشکاران تیم های ملی در محل آکادمـی ملی المپیـک و پارالمپیـک نموده است.

هدف از برگزاری این کارگاه که طی یک روز با حضور 40 نفر از مربیان،ورزشکاران تیم ملی و دانشجویان به صورت مجازی برگزار شد آشنایی مخاطبین با تمرینات فانکشنال با رویکرد قهرمانی  بود.

کارگاه در قالب چهار کلاس تئوری در دو نوبت صبح و عصر طی یک روز انجام شد .

در این کارگاه مباحثی همچون؛

1. اصول تمرینات فانکشنال سرعتی و چابکی (دکتر رجبی)

2. اصول برنامه ریزی تمرینات فانکشنال (دکتر بهرامی نژاد)

3. اصول تمرینات فانکشنال (دکتر بهرامی نژاد)

4. اصول تمرینات فانکشنال قدرتی و توانی (دکتر آقاعلی نزاد)

در بخش اول مفاهیمی از قبیل اصول روش شناسی سرعت و چابکی عملکردی،تعاریف چابکی و عوامل موثر بر آن در ورزش،فیزیولوژیتمرینات پلیومتریک،انواع تمرینات بیو انرژی، مفاهیم مبانی توانایی زیست حرکتی،اصول کلاسیک در تمرینات،زمان بندی و طراحی تمرینات قدرتی و چابکی به شرکت کنندگان ارائه شد Maxes Training  فانکشنال

مفاهیمی که در بخش های دیگر مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت: تعاریف جداگانه رشته های ورزشی آمادگی جسمانی،پرورش اندام و بدنسازی،ساختار عملکردی ورزش در تمرین، طبقه بندی محرک های تمرین و حرکت انسان، مثلث فانکشنال، تقسیم بندی هرم عملکردی تمرین، تعادل در مقابل پایداری، مولفه های تمرینات فانکشنال، انواع قدرت و روش های تمرینات قدرتی و اصول تمرینات هوازی . تعریف تمرین فانکشنال ، ارزیابی عملکرد فانکشنال ورزشکاران، معیارهای تمرین فانکشنال و تمرینات قدرتی و توانی فانکشنال.

شرکت کنندگان کارگاه ، 10 امتیاز حضور در آزمون ورودی دوره مربیگری بدنساز آکادمی را کسب کردند و به دلیل استقبال خوب ، محدودیت در ثبت نام،تقاضای شرکت کنندگان و اهمیت آشنایی با موضع تمرینات فانکشنال برای ورزشکاران ، هماهنگی هایی با مرکز آموزش آکادمی ملی المپیک در خصوص برگزاری کارگاهی با همین عنوان صورت گرفت.

 

 


۲۴ خرداد ۱۳۹۹ ۱۴:۲۰
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید