پروژه توسعه ورزش زنان در کمیته بین المللی المپیک ترجمه و در دسترس عموم قرار گرفت

پروژه توسعه ورزش زنان در کمیته بین المللی المپیک  ترجمه و در دسترس عموم قرار گرفت
پروژه توسعه ورزش زنان که در سال 2018 میلادی توسط کمیته بین المللی المپیک معرفی شده است، توسط مرکز مدیریت ورزشی آکادمی ملی المپیک ترجمه و دسترس عموم قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی آکادمی ملی المپیک، توماس باخ رئیس کمیته بین المللی المپیک (IOC) به عنوان رهبر جنبش المپیک بر این باور است که مسئولیت مهم اقدام در خصوص ارائه فرصت های برابر ورزشی برای زنان بر عهده این نهاد بین المللی می باشد.

از این رو کمیته بین المللی المپیک در سال 2018 میلادی پروژه مذکور که طرحی مشترک بین کمیته زنان و کمیته ورزشکاران (IOC) می باشد را معرفی و با تشکیل کارگروهی به ریاست ماریسول کاسادو به دنبال شناسایی و ارائه راهکارهای قابل اجرا در این زمینه می باشد.

در ادامه این کارگروه با مشارکت گسترده با ذینفعان جنبش المپیک از جمله ورزشکاران، کمیته های ملی المپیک، نمایندگان فدراسیون های بین المللی و رسانه ها مروری جامع بر فعالیت های زنان در جنبش المپیک انجام داده است.

پس از ماه ها مطالعه و بررسی پنج حوزه کلیدی که نیاز به تغییر داشتند شناسایی شدند که عبارت بودند از:

ورزش، نمایش رسانه ای، منابع مالی، حکمرانی و منابع انسانی (نظارت و ارزشیابی).

مرکز مدیریت ورزشی آکادمی ملی المپیک اقدام به ترجمه جزئیات و مولفه های پنج حوزه مذکور نموده است که علاقمندان به معرفی پروژه توسعه ورزش زنان در کمیته بین المللی المپیک می توانند ترجمه حوزه اول (ورزش) را از طریق فایل پیوست PDF  زیر دریافت کنند:

 

شایان ذکر است ترجمه چهار حوزه دیگر مدنظر کمیته بین المللی المپیک در آینده ای نزدیک از طریق سایت آکادمی ملی المپیک در  دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ ۱۳:۲۴
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید