صبح امروز و توسط مرکز مشاوره و مهارت‌های ذهنی آکادمی ملی المپیک برگزار شد: کارگاه آموزشی مربیگری موفق

صبح امروز و توسط مرکز مشاوره و مهارت‌های ذهنی آکادمی ملی المپیک برگزار شد:
کارگاه آموزشی مربیگری موفق
در ادامه کارگاه‌های آموزشی مرکز مشاوره و مهارت‌های ذهنی آکادمی ملی المپیک ویژه ورزشکاران و مربیان اعزامی به بازی‌های آسیایی، کارگاه مربیگری موفق برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی آکادمی ملی المپیک، نظر به اهمیت بحث روان‌شناسی ورزشی در ورزشکاران و تیم‌های مختلف ورزشی و همچنین نزدیک بودن به بازی‌های آسیایی جاکارتا، مرکز مشاوره و مهارت‌های ذهنی آکادمی ملی المپیک، همچون گذشته و به منظور آماده‌سازی روانی ورزشکاران و مربیان اعزامی به بازی‌های آسیایی، اقدام به برگزاری کارگاه‌های آموزشی تخصصی جهت ورزشکاران و مربیان اعزامی به این بازی‌ها و همچنین علاقمندان به حوزه روان‌شناسی ورزشی کرده است.
صبح امروز و در ادامه این کارگاه‌های آموزشی، کارگاهی یک روزه با عنوان مربیگری موفق و با هدف آشنایی مربیان شرکت کننده در بازی‌های آسیایی جاکارتا با اصول مربیگری با رویکرد روان‌شناسی، در آکادمی ملی المپیک برگزار شد.
دکتر محمد رحیمی مدرس این کارگاه، در ابتدا تعاریفی را از هنر مربیگری و اثربخشی و کارایی مربیان در رشته‌های مختلف ورزشی به شرکت‌کنندگان کارگاه ارائه داد و در ادامه، درباره مهارت‌های ارتباطی و ارتباط مربی با ورزشکاران توضیحاتی داد که شامل این موارد بود: ابعاد سه‌گانه ارتباط، فرآیند انتقال پیام از مربی به ورزشکار، ارزیابی مهارت‌های ارتباط، بهبود مهارت ارتباط و روش مربیگری و برقراری ارتباط.
ویژگی‌های مربیان به عنوان رهبران موثر در تیم‌ها، ارائه برنامه جامع مدیریت هیجانات در مربیان ، انواع هیجانات و اثرات مثبت و منفی آنها در مربیان ورزشی، عناصر اصلی جلسات بسته¬ی آموزشی مدیریت هیجانی، ایجاد و ارتقاء انگیزه در ورزشکاران توسط مربی، تفاوت‌های هدایت فنی با هدایت روانی، مدیریت رفتار و ارتباط خصوصی مربی با ورزشکاران از دیگر مباحثی بود که در این کارگاه و توسط دکتر رحیمی به شرکت‌کنندگان کارگاه ارائه شد.
مدیریت خواب در شب قبل از مسابقات و آشنایی با آسیب‌های روانی برای مربیان، عناوین دیگر کارگاه‌هایی است که به ترتیب در روزهای 17 و 24 مردادماه و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته در مرکز مشاوره و مهارت‌های ذهنی آکادمی ملی المپیک، جهت مربیان و ورزشکاران اعزامی به بازی‌های آسیایی 2018 جاکارتا برگزار خواهد شد.
۱۰ اَمرداد ۱۳۹۷ ۱۳:۲۶
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید