بازدید رئیس کمیته ملی المپیک از تمرینات تیم ملی کشتی آزاد صالحی امیری: خادم تختی زمانه ما است

بازدید رئیس کمیته ملی المپیک از تمرینات تیم ملی کشتی آزاد                                         صالحی امیری: خادم تختی زمانه ما است
سیدرضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران در ادامه بازدیدهای خود از اردوی تیم‌های اعزامی به مسابقات بازی‌های آسیایی جاکارتا صبح امروز با حضور در آکادمی ملی المپیک از تمرینات تیم ملی کشتی آزاد جمهوری اسلامی بازدید کرد.
سیدرضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران در ادامه بازدیدهای خود از اردوی تیم‌های اعزامی به مسابقات بازی‌های آسیایی جاکارتا صبح امروز با حضور در آکادمی ملی المپیک از تمرینات تیم ملی کشتی آزاد جمهوری اسلامی بازدید کرد. در ابتدای این دیدار که با همراهی نصرالله سجادی و سرپرست کاروان ورزش ایران در مسابقات بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ و اصغر رحمینی رئیس مرکز نظارت بر تیم‌های ملی انجام شد، رسول خادم رئیس فدراسیون کشتی و همچنین سرمربی تیم ملی کشتی آزاد ایران با تقدیر از صالحی امیری گفت: «دکتر صالحی امیری همیشه به ورزش و اهالی ورزش لطف داشته و کنار ورزش بوده است و اکنون که به عنوان رئیس کمیته ملی المپیک مشغول به فعالیت است، تمرکز بیشتری روی ورزش و پیشرفت آن دارد.» در ادامه این دیدار صالحی امیری درباره اهمیت ورزش کشتی گفت: «من زمانی که به تاریخچه و کارنامه ورزش ایران در ادوار المپیک نگاه کردم متوجه شدم از ۶۸ مدالی که در المپیک‌ها نصیب ورزش ایران شده، ۴۳ مدال توسط کشتی کسب شده و این یعنی ۷۰ درصد از کل مدال‌های ایران در تمامی ادوار المپیک. این موضوع نشان دهنده اهمیت ورزش کشتی و جایگاه این رشته ورزشی در ایران است که همیشه بار مدال‌آوری ورزش، بر روی دوش کشتی، ورزش اول ایران بوده است. وقتی ورزشی این چنین برای کشور حائز اهمیت است، ورزشکارانش باید بدانند که حمایت تمام و کمال کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش‌وجوانان را در کنار خود دارند. هم بنده و هم وزیر ورزش از هیچ تلاشی برای پیشرفت کشتی دریغ نخواهیم کرد. انتظار ما از کشتی در مسابقات بازی‌های آسیایی بالاست و شما باید بدانید که هم‌طراز این انتظارات از شما حمایت خواهد شد.» رئیس کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران با اشاره به مردمی بودن کشتی به عنوان رکنی اساسی از این ورزش گفت: «کشتی از بطن جامعه آمده و متعلق به مردم است، مردم از قهرمان کشتی، مرام پهلوانی را می‌خواهند، این خود نشان‌دهنده این موضوع است که کشتی چه جایگاه ویژه‌ای در میان مردم ایران دارد. در رشته‌های دیگر ورزشی مساله اصلی قهرمانی است، اما قهرمان کشتی باید پهلوانی باشد که الگوی جوانان ایرانی است.» صالحی امیری با اشاره به بازگشت دوباره رسول خادم به فدراسیون کشتی گفت: «رسول سرمایه کشتی و البته سرمایه ملی ما است. به نظر من، ما اگر بخواهیم به نوجوانان و جوانان امروزی تختی را بشناسانیم، باید از رسول خادم که تختی زمانه ما است سخن بگوییم. من رسول را از گذشته‌های دور می‌شناسم، بازگشت خادم آرامش دوباره را به کشتی هدیه داد.»
۱۵ خرداد ۱۳۹۷ ۲۱:۲۶
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید