از سوی مرکز روانشناسی آکادمی بررسی شد : آیا مشکلات روانشناختی شامل ورزشکاران هم می شود؟

از سوی مرکز روانشناسی آکادمی بررسی شد :
آیا مشکلات روانشناختی شامل ورزشکاران هم می شود؟
کارگاه آموزشی ورزشکاران چه مشکلات روان شناختی ممکن است داشته باشند با حضور علاقمندان به مباحث روانشناسی ورزشی برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک، این کارگاه با هدف آشنایی با نحوه شناخت مشکلات روانشناختی ورزشکاران نظیر آگاهی دادن به ورزشکار، بررسی استرس های ورزشکاران، موقعیت هایی که سلامت روان ورزشکار را به چالش می کشد، تشخیص مشکلات روانشناختی ورزشکاران و در نهایت ارجاء دادن ورزشکار برای گرفتن خدمات مشاوره ای تخصصی در آکادمی ملی المپیک برگزار شد.
همچنین در ادامه سیده افروز موسوی که کار تدریس این کارگاه را بر عهده داشت، در خصوص نشانه های کلی مشکلات سلامت روان ورزشکاران از قبیل نشانه های رفتاری، نشانه های شناختی، نشانه های هیجانی و نشانه های بدنی با شرکت کنندگان کارگاه به بحث و تبادل نظر پرداخت.
از دیگر مباحث مهمی که در این کارگاه مورد بحث قرار گرفت می توان به موارد زیر اشاره کرد:              1- اختلالات خلقی و افسردگی ورزشکار
2- اختلالات اضطرابی : نشانه ها ، علائم و تشخیص
3- اختلالات خوردن ( بی اشتهایی عصبی و پرخوری عصبی )
4-ادراک نادرست برخی ورزشکاران نسبت به مشاوره روانشناختی(مشاوره گرفتن نشانه ضعف است و ...)
5- شناسایی رابطه بین افکار و احساس رفتاری
6- شناسایی خطاهای شناختی
لازم به ذکر است در ادامه کارگاه های کاربردی مرکز روانشناسی ورزشی آکادمی ملی المپیک، کارگاه آموزشی مدیریت خواب در شب قبل از مسابقه، روز دوشنبه مورخ 29/9/95 در محل آکادمی ملی المپیک برگزار خواهد شد.
۲۳ آذر ۱۳۹۵ ۱۱:۰۸
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید