با حضور رئیس جمهور؛مراسم بدرقه کاروان اعزامی به المپیک 2012 برگزار شد

با حضور رئیس جمهور؛مراسم بدرقه کاروان اعزامی به المپیک 2012 برگزار شد
با حضور رئیس جمهور؛مراسم بدرقه کاروان اعزامی به المپیک 2012 برگزار شد
مراسم بدرقه کاروان اعزامی به بازیهای المپیک لندن روز گذشته بعد از نماز جماعت مغرب و عشا در زمین چمن مصنوعی آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک آغاز شد.
این مراسم که ابتدا با حضوردکتر عباسی وزیر ورزش و جوانان ،معاونین وزارت ،محمدعلی آبادی رئیس کمیته ملی المپیک،زریبافان رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران،اعضای هیات اجرایی و روسای فدراسیونهای المپیکی و غیر المپیکی آغاز شده بود در ابتدا رئیس کمیته ملی المپیک کشورمان ضمن خسته نباشید به تمامی روسای فدراسیونها ،مربیان، ورزشکاران و دست اندرکاران آماده سازی کاروان اعزامی به بازیهای المپیک لندن اظهار داشت:کمیته ملی المپیک از همان چهار سال قبل برنامه ریزی دقیق و منظمی برای آماده سازی حضور قدرتمندانه در بازیهای المپیک لندن داشته و رشد دو برابری در کسب سهمیه بانوان و همچنین افزایش سهمیه های انفرادی خود بیانگر تلاش و زحماتی است که مجموعه ورزش کشور در این مدت داشته است.

نائب رئیس شوای المپیک آسیا خاطر نشان کرد:کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش با تعامل مناسب برای موفقیت ورزش کشور در عرصه داخلی و خارجی تلاش می کنند و حضور آقای عباسی در راس وزارت ورزش شرایط مناسبی را برای ادامه روند رو به رشد ورزش و تعامل بین کمیته و وزارت بوجود آورده و قطعا با این فضای مناسب همکاری و انگیزه در ورزش فراهم شده است.

نائب رئیس شورای المپیک آسیا اظهار کرد: هدفم عرض خسته نباشی به عزیزانی که است که چهار سال در اردوهای مختلف مشکلات را تحمل کردند تا به المپیک برسند. ما برای بازی‌های لندن 54 سهمیه گرفتیم که همگی ارزشمند هستند. امروز با دعای خیر مردم، فرزندان ایران به بازی‌های المپیک لندن می‌روند. دعا می‌‌کنیم که این جمعیت بزرگ ورزشی که با تمام وجود برای به اهتزاز در آوردن پرچم ایران تلاش کردند با سلامتی و سربلندی و موفقیت از بازی‌های 2012 لندن بر گردند.

رییس کمیته ملی المپیک ادامه داد: با توجه به حساسیت حضور هموطنان ایرانی در سالن برای تشویق ورزشکاران عزیزمان در سفری که دو هفته‌ قبل به همراه افشارزاده به لندن داشتیم با یک بار اطلاع رسانی، ایرانیان از دورترین نقاط انگلیس در لندن دور هم جمع شدند تا برای بازی‌های 2012 ساماندهی شوند. با این که فرصت کوتاه بود، بسیاری از ایرانیان با هزینه شخصی از دورترین نقاط به لندن آمدند. یکی از ایرانی‌های عزیز به ما گفت بعد از موفقیت المپیکی‌ها برای 1000 نفر مراسم می‌گیرد و از ورزشکاران پذیرایی می‌کند. این عشق به کشور ستودنی است و باید به آن احترام گذاشت و در واقع همین عامل رمز موفقیت ایرانیان در سرتاسر جهان است.
بعد از صحبت های رئیس کمیته ملی المپیک دکتر احمدی نژاد رئیس جمهور محترم با حضور سرزده در مراسم بدرقه کاروان اعزامی شور و شعف خاصی  به مراسم داد .

عباسی: تلاش‌های شما عزیزان باعث اقتدار ایران است

بعد از حضور رئیس جمهور در میان ورزشکاران  محمد عباسی وزیر ورزش و جوانان  با بیان سخنانی  اظهار کرد: قطعا بازی‌های المپیک برای کشورها خیلی مهم است، این ملت بزرگ حق دارد که به وجود پهلوانانی که پرچم پر افتخار ایران را به اهتزاز در می‌آورند ببالد. از ورزشکاران تشکر می‌کنم و لازم می‌دانم که به ملت عزیز ایران بگویم که تلاش‌های فرزندان شما باعث اقتدار ایران است.
عباسی با بیان این که از اکنون در حال برنامه‌ریزی برای بازی‌های المپیک و پارالمپیک 2016 هستیم و با اشاره به حضور سر زده رییس جمهور در این مراسم ادامه داد: این فضا برای من شعف انگیز بود، رییس جمهور کاملا غیر مترقبه در این مراسم حاضر شد. این نشان می‌دهد که یک ملت به پشتیبانی رییس جمهور ایستاده است و ما وظیفه خود می‌دانیم که به عنوان خدمتگزاری کوچک در جهت اقتدار کشور عزیزمان  تلاش کنیم.
وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد : رییس جمهور به ما اجازه داد آیین‌نامه‌ای بنویسیم تا بر اساس آن ورزشکاران استخدام یکی از ادارات شوند تا از تجربیاتشان نیز استفاده شود. از طرفی صندوق حمایت از پیشکسوتان و قهرمانان ورزشی به آنها حقوق مادام العمر می‌دهد و بهترین بیمه تکمیلی را برایشان در نظر گرفته است که تمامی حق بیمه را پرداخت می‌کند.
وی از رییس جمهور خواست تا شرایطی فراهم شود که بلافاصله پس از موفقیت در بازی‌های لندن پاداش قهرمانی پرداخت شود .
افشارزاده:حضور رئیس جمهور در مراسم باعث قوت قلب ما شد
بعد از سخنان وزیر ورزش و جوانان  افشارزاده دبیر کل کمیته ملی المپیک گفت: از جانب کلیه اهالی ورزش از صمیم قلب از رییس جمهور تشکر می‌کنم که حضور سبز و زیبایی در این مراسم داشت و باعث قوت قلب ما شد. امشب ما قهرمانانمان را بدرقه می‌کنیم. قطعا شب زیبایی برای ورزشکاران کشور است. هیچ وقت چنین همبستگی و یگانگی بر ورزش حاکم نبوده است که این هم به خاطر تلاش های علی آبادی و عباسی است. تبریک می گویم که به خاطر حضور این دو نفر ما توانستیم با اتحاد برنامه‌هایمان را اجرا کنیم.
وی ادامه داد: ما برای اولین بار توانستیم هشت سهمیه در بخش بانوان و 46 سهمیه در قسمت مردان کسب کنیم. برای نخستین بار است که بدون حضور هیچ تیمی این تعداد سهمیه در بخش انفرادی را کسب می‌‌کنیم. ما قول می‌دهیم با تمام وجود به طور یک پارچه و یک دل و یک زبان از تمام توانمان برای موفقیت نظام جمهوری اسلامی ایران استفاده کنیم.
بعد از صحبت های مسئولین علی مظاهری پرچمدار کاروان اعزامی کشورمان به المپیک لندن به نمایندگی از ورزشکاران مرد و سوسن حاجی پور به نمایندگی از ورزشکاران زن به قرائت سوگند نامه ورزشکاران پرداختند.
در پایان این مراسم نیز از 9 طلایی ایران در ادوار مختلف بازی‌های المپیک با حضور دکتر احمدی نژاد رییس جمهور ، عباسی و علی آبادی تقدیر شد. در این میان رسول خادم ، عبدالله موحد، امامعلی حبیبی و علیرضا دبیر از جمله طلایی‌هایی بودند که در این مراسم حضور نداشتند و نمایندگانشان هدایا را دریافت کردند. همچنین از زنده یاد غلامرضا تختی نیز یاد و تقدیر شد.
محمد نصیری، هادی ساعی، حسین توکلی و حسین رضا زاده چهار طلایی تاریخ المپیک ایران بودند که در این مراسم حضور و تقدیر نامه خود را از رئیس محترم جمهوری دریافت کردند.
در این مراسم همچنین از قلمبر دزفولی مدیر عامل  شرکت ایرانسل به خاطر حمایت از کاروان ورزشی ایران در بازی‌های 2012 لندن و برگزاری مراسم بدرقه المپیکی‌ها و اهدای هدایا به طلایی‌های ایران در بازی‌های المپیک نیز تقدیر شد.
۲۸ تیر ۱۳۹۱ ۱۲:۳۵
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید