پیام رییس کمیته بین المللی المپیک به مناسبت هفته المپیک: روز المپیک با گرد هم آوردن هزاران نفر از سراسر دنیا ورزش و ارزش ها را پاس می دارد

پیام رییس کمیته بین المللی المپیک به مناسبت هفته المپیک: روز المپیک با گرد هم آوردن هزاران نفر از سراسر دنیا ورزش و ارزش ها را پاس می دارد
روز المپیک تنها رویداد سالیانه جهانی در جنبش المپیک است.
به گزارش روابط عمومی آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک، بهرام افشارزاده دبیر کل کمیته المپیک در مراسم افتتاحیه روز المپیک که در آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک برگزار شد پیام دکتر ژاگ روگ رییس کمیته بین المللی المپیک به مناسب هفته المپیک را قرائت کرد . در این پیام آمده است :
اکثر کمیته های ملی المپیک از 5 قاره جهان برای به اشتراک گذاشتن روح المپیک با مردمانی از تمامی سنین و طبقات اجتماعی از این موقعیت بهره می برند. روز المپیک برای تمامی مردم با هر توانایی ورزشی است. امروزه روز المپیک فراتر از دویدن و یا رویداد ورزشی است. روز المپیک فرصتی است برای تعمق در ماهیت بازیهای المپیکی براساس سه محور حرکت، یادگیری و خلاقیت .
به عبارت دیگر بایستی بهترین را از خودمان به نمایش بگذاریم. حال آنکه نکته مهم برد یا بخت نیست بلکه بهتر بازی کردن است . فلسفه ای که در زندگی روزانه ما به کار می رود.
هر ساله در 23 ژوئن شما کمیته های ملی المپیک، این پیغام را در سراسر دنیا منعکس می کنید و گرایش عامه مردم موفقیت دوی روز المپیک است. بیش از هر چیز کمیته های ملی المپیک را تشویق می کنم به ادامه ارتقاء و به کار بستن دورنمایه رویارویی که همان اصول سه گانه فوق است که در سال 2009 با موفقیت تمام ا جرا گردید.
روز المپیک جایگاه مطلوبی در بدست آوردن فرصتی برای فعال تر بودن است و در عین حال برجسته سازی مزایای فعالیت های جسمانی به طور کلی و علی الخصوص برای جوانان است. روز المپیک این فرصت را به مردم  می دهد تا ارزش های المپیکی برتری ، دوستی و احترام و در عین حال کشف ورزشهای جدید را بیاموزند. روز المپیک فرصت خوبی است تا این واژگان در بازیهای المپیک جوانان نیز انتشار یابد. در جامعه روبه رشد ما بیش از هر زمان دیگر ورزش جنبش اجتماعی است که برای تمامی نسل ها و علی الخصوص جوانان فرصت زندگی سالمتر، متعادلتر و بهتر و با معنا تر را فراهم می نماید. روز المپیک عالی ترین راه برای استمرار این ایده و تشویق تمامی نسل ها به حرکت است.
از تعهد شما به ورزش و ارزشهای المپیکی برتری ، دوستی و احترام سپاسگزارم . بهترین روز المپیک 2012 را برایتان آرزومندم.                         ژاگ روگ رئیس کمیته بین المللی المپیک
۴ تیر ۱۳۹۱ ۱۱:۵۰
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید