نخستین وبینار بین المللی پیشگیری از آسیب های ورزشی

نخستین وبینار بین المللی پیشگیری از آسیب های ورزشی
دپارتمان پیشگیری از آسیب‌های ورزشی مرکز پزشکی ورزشی آکادمی ملی المپیک در تاریخ 20 آذرماه 1399 و با حضور اساتید و سخنرانان برجسته خارجی، نخستین وبینار بین‌المللی پیشگیری از آسیب‌های ورزشی را برگزار می‌کند.

به گزارش روابط عمومی آکادمی ملی المپیک، میزان شیوع آسیب های ورزشی در بین ورزشکاران حرفه ای روبه افزایش است و وقوع آسیب ورزشی می تواند زندگی و آینده یک ورزشکار را تحت تاثیر قرار دهد.
به همین دلیل بسیاری از ورزشکاران دارای شانس کسب مدال در رویداهای بزرگ جهانی و المپیک، به دلیل وقوع آسیب نتوانسته اند در رقابت مورد نظر شرکت کرده و یا درصورت حضور یافتن در این رویدادها موفق به ارائه عملکرد مطلوبی نشده اند.
در همین راستا، دپارتمان پیشگیری از آسیب های ورزشی آکادمی ملی المپیک درنظر دارد با همکاری کمیته بین المللی المپیک و مراکز دیگر پیشگیری از آسیب در دنیا، اولین وبینار پیشگیری از آسیب را در تاریخ 20 آذرماه برگزار کند.
در این وبینار، سخنرانان و مسئولان برجسته ای مانند پروفسور لارس انگبرستن مسئول فعالیت های علمی کمیته بین المللی المپیک و یکی از موسسان مرکز تحقیقاتی آسیب های ورزشی اسلو، پرفسور اورت ورهاگن رئیس مرکز پیشگیری از آسیب آمستردام، پرفسور تیم میر استاد دانشگاه سارلند و پزشک تیم ملی فوتبال آلمان و دکتر کاترین استیفن از مرکز تمرینات کمیته ملی المپیک و پارالمپیک نروژ سخنرانی خواهند کرد.
شایان ذکر است: پیشگیری از وقوع آسیب‌های ورزشی و حفظ سلامتی ورزشکاران یکی از مهم‌ترین اولویت ها و برنامه‌های کمیته بین المللی المپیک محسوب می شود. کمیسیون علمی و پزشکی این کمیته از سال 2009 و با همکاری مراکز آموزشی، پژوهشی و کلینیکی معتبر در سرتاسر جهان اقدام به تأسیس مراکز تحقیقاتی پیشگیری از آسیب های ورزشی و ارتقاء سلامت ورزشکاران نموده است.
تا کنون یازده مرکز در کشورهای دانمارک، نروژ، آمریکا، کانادا، کره جنوبی، قطر، هلند، آفریقای جنوبی و استرالیا تأسیس شده است و به ورزشکاران نخبه در راستای پیشگیری از آسیب خدمات می دهند.
با توجه به میزان شیوع آسیب های ورزشی در ورزشکاران ملی پوش و نخبه ایران، از سال 1398 دپارتمان پیشگیری از آسیب های ورزشی جهت خدمت رسانی به قهرمانان ایرانی در آکادمی ملی المپیک ایران تشکیل شده است.
از متقاضیان حضور در این وبینار بین المللی دعوت می شود جهت آشنایی با شرایط و نحوه ثبت نام به لینک زیر مراجعه نمایند:  

http://academy.olympic.ir/fa/registration

 


۵ آذر ۱۳۹۹ ۰۹:۲۴
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید