برگزاری کارگاه توسعه ارزش های المپیک (OVEP) ویژه معلمان تربیت بدنی

برگزاری کارگاه توسعه ارزش های المپیک (OVEP) ویژه معلمان تربیت بدنی
در جریان برگزاری کارگاه توسعه ارزش های المپیک (OVEP) ویژه معلمان تربیت بدنی که با همکاری آکادمی ملی المپیک و فدراسیون ورزش دانش آموزی و طی روزهای 29 لغایت 31 مردادماه 1403 برگزار شد، دیداری با حضور جمعی از صاحب نظران حوزه مدیریت ورزش کشور و شرکت کنندگان این کارگاه انجام شد.
به گزارش روابط عمومی آکادمی ملی المپیک، در این نشست دکتر فرهاد صدر رئیس آکادمی ملی المپیک خطاب به حاضرین گفت: از بحث های اصلی که در آکادمی ملی المپیک به صورت خیلی پررنگ دنبال می شود می توان به مبحث توسعه ارزش های المپیک، جنبش المپیک و مباحث مفهومی مرتبط با این موضوعات اشاره کرد که آموزش آن به صورت تخصصی و حرفه ای، در چهارچوبی مشخص و با حضور اساتید مجرب این حوزه، در مجموعه آکادمی برای مخاطبان ارائه می شود.
وی ضمن اشاره به لزوم تداوم برگزاری دوره های آموزشی مرتبط با ارزش های المپیک ابراز داشت: بدیهی است که دو گروه مخاطب اصلی که باید تحت آموزش های لازم در خصوص مباحث پایه و مفهومی مرتبط با توسعه ارزش های المپیک قرار بگیرند، در حوزه دانشجویی و دانش آموزی می باشند که با توجه به ظرفیت های موجود در فدراسیون ورزش دانش آموزی و مذاکرات دکتر بابویی رئیس این فدراسیون با بنده و همکارانم در آکادمی، ما را بر این داشت که این دوره 3 روزه را ویژه معلمان تربیت بدنی مدارس برنامه ریزی و با حضور اساتید صاحب نام این حوزه اجرا کنیم.
رئیس آکادمی ملی المپیک به لزوم تهیه گزارشی مبسوط برای کمیته بین المللی المپیک با موضوع برگزاری کارگاه توسعه ارزش های المپیک برای مخاطبین ویژه از قبیل معلمان تربیت بدنی سراسر کشور اشاره کرد و ابراز داشت: تلاش و البته چشم انداز ما این است کاری که شروع کرده ایم را گسترش دهیم و به کارگاه های منطقه‌ای تبدیل کنیم.
وی ابراز داشت: دوره ای که امروز شما در آن حضور دارید جزو دوره های مستمر و دائم آکادمی ملی المپیک قرار گرفته است. به جهت بهره مند شدن از منابع مربوطه توسط کمیته بین المللی المپیک ما باید ضمن فعال کردن ظرفیت های منطقه ای، این بحث را به پروژه المپیک سولیداریتی تبدیل کنیم.
دکتر بابویی رئیس فدراسیون ورزش دانش آموزی نیز در جریان این نشست ضمن قدردانی از عوامل برگزاری دوره، از رئیس آکادمی ملی المپیک به جهت فرصتی که به معلمان تربیت بدنی مدارس برای حضور در این دوره داده شد قدردانی کرد و گفت: مسائل و موضوعات مهمی در حوزه تربیت بدنی آموزش و پرورش داریم که در این 3 روز به آن پرداخته شد.
وی خطاب به شرکت کنندگان گفت: شما معلمان گرامی که در حوزه کاری خود با مخاطبین و جمع وسیعی از دانش آموزان روبرو هستید، باید به نحو مطلوب آموزش هایی که در این دوره کسب کردید را در مدارس مربوطه پیاده سازی کنید.
شایان ذکر است در ابتدای این نشست، خانم مریم جعفری مدیر مرکز آموزش و پژوهش به ارائه گزارشی در خصوص این کارگاه 3 روزه پرداخت و گفت: ترویج ارزش‌های المپیک یکی از مأموریت‌های اصلی جنبش المپیک است و کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) در راستای تحقق مسئولیت اجتماعی خود که همانا ساخت جهانی بهتر است نقش رهبری این جنبش را بر عهده دارد.
وی افزود: در همین راستا و با هدف تحقق مأموریت آکادمی‌های ملی المپیک مطابق ِمنشور المپیک، آکادمی ملی المپیک کشورمان با همکاری فدراسیون ورزش دانش‌آموزی و همچنین مشارکت معلمان تربیت بدنی باتجربه و علاقمند، اقدام به برگزاری کارگاه آموزشی ارزش‌های المپیک ویژه معلمان تربیت بدنی کرده است.
خانم مریم جعفری مدیر کارگاه مذکور اظهار داشت: برترین های این دوره که مشارکت بیشتری در کلاس داشته‌اند، به دوره تربیت مدرس ارزش های المپیک که در آینده ای نزدیک برگزار خواهد شد راه پیدا خواهند کرد.
وی در پایان گفت: تفاوت عمده این دوره با برنامه های مشابهی که طی سالیان گذشته برگزار کرده ایم این است که  اکثر مفاهیم ارائه شده به شرکت کنندگان طبق استانداردهای کمیته بین المللی المپیک و از طریق بازی های گروهی، کاردستی و ... انجام گرفت.
گفتنی است علاوه بر دکتر صدر (رئیس آکادمی ملی المپیک) و دکتر بابویی (رئیس فدراسیون ورزش دانش آموزی)، دکتر حبیب هنری از اساتید کارگاه، دکتر محمود گودرزی رئیس کمیسیون آموزش و پژوهش کمیته ملی المپیک و وزیر سابق وزارت ورزش و جوانان، خانم دکتر سارا مهرانی مدیر واحد همبستگی المپیک کمیته ملی المپیک، دکتر محسن بیرانوند جانشین و مشاور اجرایی رئیس آکادمی ملی المپیک، دکتر سید محمدکاظم واعظ موسوی مدیر مرکز روانشناسی ورزشی و محمدرضا اویسی معاونت آموزشی و پژوهشی آکادمی ملی المپیک به همراه خانم سمیه موسوی از دیگر اساتید کارگاه مذکور، دیگر حاضرین در این دیدار را تشکیل دادند.
۳ شهریور ۱۴۰۳ ۱۳:۵۹
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید