وضعیت روانشناختی تیم های اعزامی به بازی های آسیایی هانگژو

وضعیت روانشناختی تیم های اعزامی به بازی های آسیایی هانگژو
گردهمایی همکاران مرکز روانشناسی ورزشی آکادمی ملی المپیک با حضور دکتر فرهاد صدر سرپرست آکادمی ملی المپیک، دکتر سیدمحمدکاظم واعظ موسوی مدیر مرکز روانشناسی ورزشی آکادمی و 30 نفر از کارشناسان و همکاران این مرکز با محوریت بررسی وضعیت روانشناختی تیم های اعزامی به بازی های آسیایی و ارائه گزارش مربوطه به سرپرست آکادمی برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی آکادمی ملی المپیک، در ابتدای این نشست دکتر واعظ موسوی به ارائه گزارشی تفصیلی در خصوص نتایج آزمون های اخذ شده توسط مرکز روانشناسی ورزشی از تیم های اعزامی به بازی های آسیایی پرداخت که از شاخص هایی مانند واکنش به استرس، بازیافت تمرکز، نیروبخشی، کنترل استرس، تصویرسازی ذهنی و ...  تشکیل می شد.
در ادامه همکاران این مرکز در خصوص دیدگاه ها، تجربیات و چالش هایی که در همکاری با رشته های مختلف ورزشی اعزامی به بازی های آسیایی هانگژو داشتند به ارائه گزارش پرداختند.
دکتر صدر سرپرست آکادمی ملی المپیک پس از گزارش های مذکور که توسط دکتر واعظ موسوی و تعدادی از همکاران مرکز روانشناسی ورزشی ارائه شد، ضمن بیان این جمله که از همین امروز ما باید کار آماده سازی تیم‌های اعزامی به المپیک را آغاز کنیم گفت: ما برای این منظور نیازمند تعریف و تنظیم بسته ای تلفیقی و مشترک از منظر خدمات تخصصی آکادمی در محورهای مختلف نظیر سنجش و توسعه قابلیت های جسمانی، پزشکی ورزشی و پیشگیری از آسیب و همچنین روانشناسی ورزشی هستیم.
شایان ذکر است برگزاری گردهمایی همکاران مرکز روانشناسی ورزشی آکادمی ملی المپیک به صورت یک بار در ماه، در دستور کار این مرکز قرار دارد و روان‌شناسان این مرکز در این جلسات ضمن بیان تجربیات خود، به بحث و تبادل نظر در این خصوص می پردازند.

۸ شهریور ۱۴۰۲ ۱۳:۴۷
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید