در جلسه مشاوره گروهی ورزشکاران تیم های ملی بررسی شد: اهمیت خودشناسی و تکنیک‌های ذهن‌آگاهی

در جلسه مشاوره گروهی ورزشکاران تیم های ملی بررسی شد: اهمیت خودشناسی و تکنیک‌های ذهن‌آگاهی
جلسه‌ مشاوره گروهی ورزشکاران رشته‌های مختلف ورزشی با هدف تقویت ذهنیت و آمادگی روانی ورزشکاران و همچنین توسعه شناخت ورزشکاران از تغییر رفتار خود و نیز مهارت های ارتباطی هر ماهه و به صورت منظم توسط مرکز روانشناسی ورزشی آکادمی ملی المپیک برگزار می شود.
به گزارش روابط عمومی آکادمی ملی المپیک، در همین راستا جلسه ای با حضور برخی از ورزشکاران رشته های مختلف ورزشی و به منظور بررسی مسائل مهمی چون خودشناسی، اهداف، ارزش‌ها و آموزش تکنیک‌های ذهن‌آگاهی برگزار شد.
خانم دکتر آیینی مدرس و از کارشناسان مرکز روانشناسی ورزشی آکادمی ملی المپیک در خصوص این جلسه گفت: در این برنامه، ورزشکاران با مسائل بنیادی زندگی و ورزش آشنا شدند و به سوالات مهمی که باید در زندگی و مسیر حرفه‌ای خود بپرسند پرداختند.
وی در خصوص مباحثی که در این جلسه به ان پرداخته شد ابراز داشت: اهمیت خودشناسی، سوالات مهم زندگی و ورزش، بررسی ارزش‌ها و هدف اصلی، آموزش تکنیک‌های ذهن‌آگاهی و تکنیک‌های عملی ذهن‌آگاهی از جمله مباحث کلیدی مطرح شده در این جلسه بود.
خانم دکتر آیینی در ادامه و در رابطه با اهمیت برگزاری این دوره‌ها برای ورزشکاران گفت: دوره‌های اینچنینی که توسط آکادمی ملی المپیک در حال برگزاری است، نقش بسیار مهمی در توسعه مهارت‌های روانی و ذهنی ورزشکاران دارد. در واقع، موفقیت در ورزش تنها به توانایی‌های جسمانی وابسته نیست بلکه توانایی کنترل ذهن و تمرکز بر اهداف نیز عامل حیاتی برای دستیابی به موفقیت است.
وی افزود: تقویت روحیه و انگیزه، مدیریت استرس و فشارهای روانی، افزایش تمرکز و عملکرد ورزشی و تعادل بین زندگی شخصی و حرفه‌ای ورزشکاران از دیگر موضوعات مهمی است که در این جلسات به آن پرداخته می‌شود و نشان از اهمیت برگزاری این مشاوره های گروهی در موفقیت ورزشکاران دارد.
وی در پایان اظهار داشت: این جلسه گروهی به ورزشکاران نشان داد که موفقیت تنها در تمرینات فیزیکی خلاصه نمی‌شود بلکه شناخت از خود، اهداف و ارزش‌ها و استفاده از تکنیک‌های ذهن‌آگاهی می‌تواند به شکل قابل توجهی بر عملکرد و رضایت آن‌ها از زندگی حرفه‌ای و شخصی تأثیر بگذارد. این رویکرد جامع به آنها کمک می‌کند تا نه تنها در میدان مسابقه، بلکه در زندگی غیر ورزشی نیز موفق باشند.

۲۱ شهریور ۱۴۰۳ ۱۰:۳۳
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید