بازدید وزیر ورزش و جوانان از اردوی تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر در آکادمی ملی المپیک

بازدید وزیر ورزش و جوانان از اردوی تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر در آکادمی ملی المپیک
صبح امروز وزیر ورزش و جوانان و هیأت همراه در حضور پورسلمان رئیس فدراسیون شمشیربازی و فخری سرمربی تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر، از اردوی آماده سازی تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر بازدید کرد و دقایق کوتاهی را با اعضای کادرفنی و ملی پوشان این تیم به گفتگو نشست.
به گزارش روابط عمومی آکادمی ملی المپیک، پیمان فخری سرمربی تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر در ابتدای این بازدید ضمن تقدیر از زحمات کادرفنی پیشین و تلاش هایی که در فدراسیون، تا چند روز مانده به آغاز بازی های المپیک برای موفقیت شمشیربازی انجام گرفته گفت: به عقیده بنده المپیک یک مدال به شمشیربازی ایران بدهکار است. نتایج کسب شده در یکی دو سال گذشته نشان داده که حق شمشیربازان است که به این مهم برسند.
وی با بیان اینکه رسیدن به مدال المپیک دور از ذهن نیست افزود: 12 سال برای رسیدن به این مدال تاریخی تلاش شده است که امیدوارم در پاریس 2024 این طلسم شکسته شود.
در ادامه کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان ضمن قدردانی از حضور مردم شریف ایران به ویژه جامعه ورزش در انتخابات ریاست جمهوری و تبریک و آرزوی موفقیت به دکتر پزشکیان به عنوان منتخب مردم در این انتخابات، در تأیید صحبت های سرمربی تیم ملی شمشیربازی گفت: رشته ورزشی شمشیربازی مطمئناً شانس کسب مدال در آوردگاه المپیک را دارد و بنده امیدوارم به حقش برسد.
وی ضمن اشاره به فضای آرام و همدلی که در ورزش کشور حاکم است ابراز داشت: طی هفته گذشته از چند اردوی تیم های ملی اعزامی به المپیک بازدید داشتیم و به دست اندرکاران آنها خسته نباشید گفتیم. لذا  امروز نیز در اردوی شمشیربازان در آکادمی ملی المپیک حاضر شدیم تا ضمن عرض خسته نباشید از تلاش های شما عزیزان و آقای پورسلمان تقدیر داشته باشیم.
وزیر ورزش و جوانان، امکان دسترسی شمشیربازی (تنها رشته تیمی ایران در المپیک) را با توجه به آمادگی اردونشینان این تیم دور از ذهن ندانست و اظهار داشت: خدا را شکر ملی پوشان این تیم در وضعیت خوبی به سر می برند و با توجه به صحبت های آقای فخری در خصوص ظرفیت مدال آوری این رشته ورزشی امیدواریم که آرزوی 12 ساله شمشیربازی در پاریس به واقعیت تبدیل شود.
هاشمی در پایان به تلاش های یک سال گذشته وزارت ورزش برای به حداقل رساندن دغدغه های مالی قهرمانان اشاره کرد و گفت: با تلاش های صورت گرفته در سال گذشته که با اعزام های زیادی به منظور موفقیت در مسابقات کسب سهمیه المپیک همراه بود، موفق شدیم اعتبارات فدراسیون ها را چند برابر کنیم که البته باید گفت که نیاز به اعتبارات بیشتری در این زمینه داریم.

۱۶ تیر ۱۴۰۳ ۱۴:۴۵
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید