با حضور دبیرکل کمیته ملی المپیک: مراسم اختتامیه دوره فنی مربیگری تنیس روی میز "المپیک سولیداریتی" برگزار شد

با حضور دبیرکل کمیته ملی المپیک: مراسم اختتامیه دوره فنی مربیگری تنیس روی میز "المپیک سولیداریتی" برگزار شد
صبح امروز و با حضور دبیرکل کمیته ملی المپیک و رئیس فدراسیون تنیس روی میز، مراسم اختتامیه دوره فنی مربیگری تنیس روی میز "المپیک سولیداریتی" در آکادمی ملی المپیک برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی آکادمی ملی المپیک، دکتر سید مناف هاشمی دبیرکل کمیته ملی المپیک در جریان برگزاری این مراسم اختتامیه، ضمن قدردانی از مدیر و همکاران واحد همبستگی المپیک کمیته ملی المپیک و دیگر عوامل برگزاری دوره و خوش آمدگویی به احمد الدولتی مدرس مصری این دوره فنی، به افتخارات خوبی که در دوره دکتر علی قارداشی در رشته تنیس روی میز به دست آمده اشاره کرد و گفت: دکتر علی قارداشی و فدراسیون تنیس روی میز به عنوان سرآمد برگزاری دوره های آموزشی، المپیک سولیداریتی و دوره های سفیران جوان می باشند.
وی افزود: از رویکردهای جدید کمیته ملی المپیک که آقای علی‌قارداشی نیز به عنوان عضو هیأت اجرایی و سیاست‌گذار در جریان آن هستند، این است که ما در کمیته و آکادمی ملی المپیک، برای ورزشکاران رشته های ورزشی المپیکی به شکلی ویژه خدمات رسانی کنیم.
دکتر هاشمی به افزایش حمایت های صورت گرفته به المپین ها در دوره جدید کمیته ملی المپیک نسبت به دوره‌های پیشین این کمیته اشاره کرد و ابراز داشت: اعزام های برون مرزی، کمپ ها و اردوهای تمرینی، دوره‌های آموزشی نظیر المپیک سولیداریتی و دیگر محورها و موضوعات مختلف از قبیل این حمایت ها می باشند.
دبیرکل کمیته ملی المپیک در ادامه گفت: ما در دوره جدید کمیته ملی المپیک، امکانات و منابع خوبی را توانسته‌ایم از شورای المپیک آسیا و کمیته بین المللی المپیک بگیریم که نسبت به قبل قابل توجه است و استفاده از این دوره ها و ظرفیت ها در فدراسیون هایی مانند تنیس روی میز که از اهمیت این دوره ها مطلع است بیشتر اتفاق می افتد.
وی ضمن خطاب قرار دادن دکتر علیقارداشی گفت: چنین مدیرانی می توانند برای ارتقاء رشته ورزشی خود موثر باشند چرا که اصلی‌ترین کاری که فدراسیون ها در کنار حمایت های مادی، معنوی و پشتیبانی های لازم از ورزشکاران باید انجام بدهند، بحث برگزاری دوره های آموزشی پیشرفته و نوع استفاده از ظرفیت هایی است که در سطح آسیا و جهان (در شورای المپیک آسیا و کمیته بین المللی المپیک) وجود دارد.
دکتر هاشمی ضمن بیان اینکه یکی از رویکرد های کمیته ملی المپیک ایران نیز استفاده از همین ظرفیت ها می‌باشد اظهار داشت: بر همین اساس، اکنون که بنده در خدمت شما هستم دانشجویان ما در یونان، ایتالیا و کانادا در دوره های مختلفی نظیر پزشکی ورزشی و مربیگری و ... حضور دارند. تلاش ما در کمیته ملی المپیک این است که همیشه یک گام نسبت به قبل جلوتر باشیم.
دکتر سید مناف هاشمی دبیرکل کمیته ملی المپیک، به دلیل همزمانی این مراسم اختتامیه با مجمع انتخاباتی فدراسیون تنیس در آکادمی ملی المپیک و لزوم حضور وی در این مجمع انتخاباتی، مراسم اختتامیه مذکور را ترک کرد.
دکتر مهرداد علی قارداشی رئیس فدراسیون تنیس روی میز از دیگر سخنرانان این مراسم اختتامیه گفت: برگزاری دوره فنی مربیگری تنیس روی میز "المپیک سولیداریتی" مقدور نبود مگر با حمایت های همه جانبه کمیته ملی المپیک.
وی گفت: موفقیت های امروز تنیس روی میز در موضوعات مختلفی نظیر کسب مدال در رویدادهای بین المللی، قهرمانی و بحث آموزش مربیان و ... حاصل زحمات گروهی عزیزانی است که در فدراسیون تنیس روی میز به خدمتگذاری مشغول هستند.
دکتر علیقارداشی در پایان ضمن ابراز تأسف از اینکه به دلیل محدودیت جای خیلی از مربیان این رشته ورزشی در دوره مذکور خال بود گفت: همه تلاش ما این است که بهترین باشیم.
شایان ذکر است برگزاری دوره فنی مربیگری تنیس روی میز "المپیک سولیداریتی" پس از درخواست فدراسیون تنیس روی میز و موافقت رئیس و دبیرکل کمیته ملی المپیک، از تابستان سال گذشته کلید خورد.
دوره مذکور که با ارتقاء سطح مربیان شرکت کننده در دوره همراه بود، با همکاری چهار سازمان (کمیته بین المللی المپیک، کمیته ملی المپیک ایران ، فدراسیون جهانی تنیس روی میز، و فدراسیون تنیس روی میز ایران) و طی روزهای 17 تا 23 خردادماه برگزار شد.
لازم به ذکر است برگزاری این دوره فنی در دو بخش مربیگری و مدرسی برنامه ریزی شده است. لذا در پایان دوره فنی مربیگری که با اعطاء مدرک بین المللی سطح دو جهانی به شرکت کنندگان همراه بود، منتخبی از این شرکت‌کنندگان تا 25 خرداد در دوره مدرسی حضور خواهند داشت.
۲۳ خرداد ۱۴۰۳ ۱۳:۵۶
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید