المپیکی های قایقرانی ودوچرخه سواری در معاینات پایش سلامت آکادمی ملی المپیک

المپیکی های قایقرانی ودوچرخه سواری در معاینات پایش سلامت آکادمی ملی المپیک
صبح امروز و با حضور در مرکز پزشکی ورزشی آکادمی ملی المپیک، پنج مسافر بازی های المپیک پاریس 2024 در دو رشته قایقرانی و دوچرخه سواری که موفق به کسب سهمیه حضور در این بازی ها شده اند در معاینات کامل پزشکی این مجموعه حضور یافتند.
به گزارش روابط عمومی آکادمی ملی المپیک، مهسا جاور، زینب نوروزی و فاطمه مجلل در قایقرانی وعلی لبیب شتریان به همراه محمد اسماعیل چایچی از اعضای تیم ملی دوچرخه سواری پنج ملی پوشی هستند که در این آزمون ها حضور پیدا کردند.
معاینات مذکور عبارت بودند از:
معاینات عمومی بعد از پر کردن فرم (PPE)، معاینات قلب و عروق که شامل اکوکاردیوگرافی، ارزیابی الکتروکاردیوگرافیک، تست تحریک قلبی (تست ورزش) بود، آزمون روانشناسی و تغذیه ورزشی، معاینات اسکلتی عضلانی (اندام فوقانی، تحتانی و تنه)، انجام OPG و معاینه تخصصی دندانپزشکی، ارزیابی پاراکلینیک، معاینه اپتومتری (بینایی سنجی) و آزمایش کامل خون و ادرار.
پایش و حفظ سلامتی ورزشکاران اعزامی به مسابقات مهم بین المللی نظیر بازی های المپیک از مهمترین موضوعاتی است که مدنظر کمیته ملی المپیک ایران و مورد تأکید کمیته بین المللی المپیک (IOC) می باشد.
لذا به همین منظور، معاینات کامل ورزشکاران اعزامی به المپیک پاریس در دستور کار مرکز پزشکی ورزشی آکادمی قرار گرفت تا ضمن طراحی و اجرای آزمون های پایش سلامت ورزشکاران اعزامی به پاریس، در صورت نیاز به ارزیابی بیشترهر یک از ورزشکاران، ارزیابی‌های تکمیلی برای این عزیزان طراحی و اجرا شود.
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۳:۲۲
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید